وزیر دفاع کره جنوبی از مردم کشورش به دلیل شکست عملیات نظامی این کشور در سرنگونی 5پهپاد کره شمالی که حریم هوایی کره جنوبی هفته جاری نقض کردند، از شهروندان کره جنوبی عذرخواهی کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «لی جونگ سوپ» وزیر دفاع کره جنوبی به دلیل ناکامی در سرنگونی پهپادهای کره شمالی که حریم هوایی این کشور را نقض کردند از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

وزیر دفاع کره جنوبی از مردم کشورش به دلیل شکست عملیات نظامی این کشور در سرنگونی 5پهپاد کره شمالی که حریم هوایی کره جنوبی هفته جاری نقض کردند، از شهروندان کره جنوبی عذرخواهی کرد.

وی گمانه زنی رسانه ها درباره امکان پرواز یکی از این پهپادها بر فراز منطقه یونگسان در مرکز سئول یعنی همان جایی که دفتر «یون سیوک یول» رئیس جمهور واقع است را رد کرد.

در همین حال، رئیس جمهور کره جنوبی نیز روز چهارشنبه به مسئولان کشورش دستور داد که به هر گونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی مقابله به مثل شود.

نفوذ پهپادهای کره شمالی به کره جنوبی پرسش هایی را درباره میزان آمادگی ارتش کره جنوبی برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز احتمالی پهپادها را برانگیخت و منجر به انجام تدابیر دفاعی از جمله برگزاری رزمایش مقابله با پهپادها شد.

روز دوشنبه هفته جاری ارتش کره جنوبی در واکنش به  نقض حریم هوایی این کشور توسط پهپادهای کره شمالی عبور آنها از مرزهای میان دو کشور چندین هواپیما را به مرزهای این کشور ارسال کرد.

ارتش کره جنوبی ضمن تیراندازی به سمت پهپادهای کره شمالی که وارد حریم هوایی این کشور شد، چند جنگنده برای رهگیری آن نیز اعزام کرد.

رسانه‌های شرق آسیا از ورود غیرقانونی هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی به حریم هوایی همسایه جنوبی آن خبر دادند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور به سمت «پهپادهای متجاوز پیونگ‌یانگ»، آتش هشدار گشودند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده است که ارتش کره جنوبی همچنین چند فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی برای رهگیری این هواپیماهای بدون سرنشین اعزام کرد.

شبکه تلویزیونی «نیوز-۱» این کشور نیز گزارش داد که «یکی از پهپادهای متجاوز، به مدت کوتاهی در حریم آسمان سئول،‌ پایتخت کره جنوبی نیز پرواز کرده است».

هنوز مشخص نیست که این پهپادها مسلح بوده اند یا نه.

ساعتی پیش از این نیز وزارت حمل‌ونقل کره جنوبی گفته بود به درخواست ارتش، پروازهای خروجی از فرودگاه‌های «اینچِئون» و «گیمپو» تعلیق شده است. دلیل این درخواست ارتش کره جنوبی هنوز اعلام نشده است.

کریم اسدی اصل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.