همزمان با سالگرد روز زمین و عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان در رژیم صهیونیستی این رژیم با چالش‌های جدید امنیتی مواجه شده است.

به گزارش جماران عملیات شهادت طلبانه بنی براک که توسط ضیاء حمارشه آزاده قهرمان فلسطینی انجام شد، سومین عملیات رزمندگان مقاومت فلسطین است که هدفشان آزادسازی سرزمین و کشور خود از حضور اشغالگران صهیونیست است.

تردیدی نیست که این عملیات پاسخی واقعی به جنایات دشمن و نشست توطئه ‌آمیز نقب در جنوب فلسطین اشغالی است که با حضور وزرای عرب، مقامات آمریکایی و صهیونیستی برگزار شد.

این عملیات و عملیات‌های پیشین پاسخی قاطع به تمام دیدارها و سیاست‌های عادی سازی رژیم‌های سازشکار عرب است که در برابر رژیم غاصب سرزمین اسراء و معراج ذلیلانه تسلیم شده اند.

عملیات شجاعانه و با کیفیتی که در عرض چند روز در عمق فلسطین اشغالی انجام شد، موید آن است که تنها گزینه فلسطینی ها مقاومت همه جانبه فرامنطقه ای، جناح ها و سازمان ها، مقاومت همه جانبه هر یک از مردم است. این مردمی که در آتش انقلاب می سوزند و با ایجاد غافلگیری و تنوع بخشیدن به روش های مؤثر تسخیر، تحقیر و اشغال، جهان را خیره می کنند - به ویژه دشمن اسرائیل و کسانی که با آن چاپ می کنند و آنها که از آن حمایت می کنند و با امنیت هماهنگ می کنند.

از نظر امنیتی نیز این عملیات خاص برای تمامی دستگاه ها و نهادهایی که دشمن به توانمندی های لجستیکی، فنی و انسانی خود می بالد، شکستی فاجعه بار است، چرا که سیلی محکمی به دشمن صهیونیستی در قلب آن است. موجودیت غاصب..»، همانطور که در بیانیه حزب الله که عملیات شهید همرشه را ستوده است، حزب الله توضیح داد: عملیات شجاعانه (در نزدیکی تل آویو) ثابت کرده است که هیچ جای امنی برای شهرک نشینان اشغالگر و سربازان آن در هیچ نقطه از خاک پاک فلسطین وجود ندارد.

این عملیات ( چاقو زدن، تیراندازی...) که در یک روز متوقف نشد، بلکه سلاح نامرئی با کیفیت و وحشتناکی در دستان هر جوان و دختر فلسطینی، چه در مناطق مختلف قدس و چه در مناطق اشغالی بود. کرانه باختری یا در داخل سرزمین های اشغالی در سال 1948; این سلاح را می توان در هر زمان، در هر لحظه و در هر لحظه استفاده کرد، که آن را به یک سلاح دردناک و یک بمب ساعتی پنهان تبدیل می کند که هر ساعت در سایه ترس رژیم اشغالگر، رهبران و شهرک نشینان آن منفجر می شود، زیرا آسایش را از آنها سلب می کند. و باعث می شود آنها در سخت ترین زمان ها زندگی کنند.

ناتوی عربی خیالی

این عملیات شهادت طلبانه همزمان با تحرکات صهیونیستی-عربی انجام شد که اقدام به عادی سازی روابط کرده اند تا آرزوی رژیم صهیونیستی در زمینه ایجاد اسرائیل بزرگ تحقق یابد، آن هم با کمک حکام امارات، بحرین، مصر و مغرب و با حمایت مستقیم آمریکا برای تأسیس آنچه که آن را ناتوی عربی نامیده اند.

ناتوی عربی ادعایی شامل کشورهای مزبور و کشورهایی است که آویو کوخافی رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در سخنرانی اش در کنفرانس مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم در 27 ژانویه 2021 نامشان را بیان کرد.

وی گفته بود که برای مقابله با محور شیعی شامل ایران، عراق، لبنان و سوریه، یک اتحاد قوی منطقه ‌ای ایجاد می شود که از یونان شروع می شود و تا اردن، قبرس، مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس امتداد دارد و اسرائیل نیز بخشی از آن است.

عملیات بنی براک دیگر بار شجاعت رزمندگان فلسطینی و ترس دشمن صهیونیستی را ثابت کرد به این دلیل که حمارشه به آرامی از خودرویی اسرائیلی پیاده شد و با تفنگ ام 16 با شلیک 12 گلوله 5 اسرائیلی را کشت که به گفته رسانه های صهیونیستی نشانه مهارتش در تیراندازی است.

 

ترس هزاران نظامی صهیونیست از رزمنده فلسطینی

این عملیات به قدری دشمن را به وحشت افکند که یعکوف کوبی شبتای بازرس پلیس رژیم صهیونیستی به این نیرو اعلام آماده باش داد و هزاران نیرو برای استقرار در مناطق مختلف فراخوانده شدند.

اما هیچیک از این اقدامات فایده ای ندارد چرا که آنچه بر اساس اشتباه بنا شده اشتباه است و موجودیت رژیم صهیونیستی از اساس اشتباه است و نسل های جدید صهیونیست همان اشتباه مرگبار اجدادشان را مرتکب می شوند که به غرب برای ایجاد وطن در سرزمینی دل خوش کردند که اصلا متعلق به آنان نیست و همین ایده آنان را نابود خواهد نمود.

علائم و پیام های سه عملیات کماندوی فلسطینی

اول: این سه عملیات پیام روشنی را به کشورهای عادی سازی که در نشست نقب شرکت کردند، از جمله امارات، مصر، بحرین و مراکش و همچنین نهاد موقت و ایالات متحده ارسال کردند که این رژیم نتوانسته امنیت سربازان خود را تامین کند. 

دوم: این عملیات ها موید این بود که فلسطین همچنان در اشغال است و در برابر تنها دشمن ملت مقاومت می کند و تا زمان نابودی خود به مقاومت ادامه خواهد داد.

سوم: فلسطینی های بخش اشغالی ثابت کرده اند که این عملیات ها امتداد انقلاب آنهاست که حدود یک سال پیش در جریان نبرد شمشیر قدس موسوم به سیف القدس در مقابل دشمن فوران کرد.

چهارم: تاکید کرد که فلسطینی های سرزمین اشغالی بخشی اصیل ملت فلسطین و بخشی از مبارزه و مبارزه آنها علیه تنها دشمنشان هستند.

پنجم: بازگشت این عملیات، نشان دهنده اتحاد مردم فلسطین است.

ششم: این عملیات ها با وجود گذشت نزدیک به 74 سال از نکبت فلسطین، ناکامی دشمن در انزوا و از بین بردن هویت فلسطینی ها را تایید کرد.

هفتم: وی تاکید کرد که نسل جدید به خوبی از ویژگی های مقاومت در برابر اشغالگر اسرائیل آگاه است.

هشتم: این عملیات ها شکست سیاست فرسایش فکری فلسطینی ها و سیاست دامپینگ انبوه اقتصادی در کرانه باختری را نشان داد.

نهم: بر شکست سیستم امنیتی نهادی که در آن شهرک نشینان در سرزمین های مختلف اشغالی پناه گرفته اند، تاکید کرد.

دهم: این عملیات حاکی از آن بود که پیروزی در نبرد سیف القدس موجب تقویت روحی برای جوانان فلسطینی در کرانه باختری شد.

مردم فلسطین که به مرور زمان همه توطئه هایی را که برای از بین بردن آرمان و حقوق آنها طراحی شده بود کنار گذاشتند، امروز از ارسال پیام به همه دست اندرکاران مبنی بر اینکه هیچ کس حق مذاکره بر سر حقوق فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی را ندارد تردید نخواهد کرد. یا بر روی هر ذره ای از خاک از سرزمین تاریخی فلسطین که متحد خواهد ماند. مهم نیست که چگونه دشمن به دنبال تجزیه یا ایجاد یک "دولت" فاسد است، به ویژه هنگامی که مردم فلسطین چهل و ششمین سالگرد آن را گرامی می دارند. «روز زمین» بر تأثیر تشدید عملیات‌های قهرمانانه که ارکان دشمن صهیونیستی را به لرزه درآورد و ضعیف‌تر بودن آن از «خانه عنکبوت» را تأیید کرد.

کارشناسان معتقدند که فراخوانی 14 یگان امنیتی از سوی رژیم بیانگر نگرانی‌اش از تشدید عملیات چریکی است به همین دلیل تمام توان و نیروهای امنیتی اش را به خاطر ترس دائمی از پیامدهای جنایاتش علیه مردم فلسطین بسیج کرده است

رهبران جنبش جهاد اسلامی تاکید کردند که عملیات مقاومت فلسطین در نوار غزه ارتباطی با ماه مبارک رمضان یا هیچ ماه دیگری ندارد و مقاومت با دشمن صهیونیستی از زمانی که به فلسطین پا گذاشت و آن را اشغال و مقدساتش را هتک حرمت کرد، می جنگد.

ناظران تأیید کردند که رژیم صهیونیستی به‌ طور بی ‌سابقه‌ ای به تمام نهادهای امنیتی و نظامی خود اعلام آماده باش کرده است.

آنها خاطرنشان کردند که شاباک که روزی در سرزمین های فلسطینی، کرانه باختری و نوار غزه قدرتنمایی می کرد و حتی قابلیت ها، تخصص و فناوری های بالایی را در زمینه های امنیتی به کشورهای دیگر ارائه می داد اما به شکلی مرگبار با شکست مواجه شده است.

به همین دلیل برکناری رئیس شعبه عربی شاباک پس از عملیات اخیر نشان دهنده حضور قدرتمند مقاومت در تل آویو، الخضیره، بئر السبع و سایر مناطق فلسطین است مانند نبرد شمشیر قدس که نشان دهنده اتحاد مقاومت فلسطین در زمینه مبارزه با رژیم صهیونیستی بود.

کارشناسان امور اسرائیل تاکید می کنند که آنچه در سرزمین فلسطین می گذرد، کشتار خونسرد مردم فلسطین، سرزمین و هر چه فلسطینی است و جنایاتی است که در تاریخ بی سابقه است. نظام صهیونیستی محصول استعمار قدیم شنیع ترین جنایات استعمار و تطهیر روی زمین را انجام می دهد و زندگی انسان ها را در جزئیات آن تحت تاثیر قرار می دهد، لذا دشمن باید به شدت نگران باشد چرا که فلسطینی به اوج انفجار رسیده است. در نتیجه میزان درد و رنجی که او در سرزمین فلسطین متحمل می شود، با توجه به اینکه روز زمین یک روز تجدید شده در سراسر کشور است. 

عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در مقاله جدید خود به بررسی ابعاد و نتایج عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر فلسطینیان در مناطق مختلف اراضی اشغالی پرداخت و نوشت، عملیات شهادت طلبانه انجام شده توسط 4 جوان فلسطینی –چه از کرانه باختری و –چه اراضی اشغالی 1948 به معنای پایان مرحله گذشته و آغاز یک مرحله جدید و کاملاً متفاوت است.

اکنون ملت فلسطین و نسل جدید بزرگ آنها تصمیم گرفتند که بر خودشان تکیه کند و علیه این وضعیت اسفباری که در آن به سر می‌برند قیام کرده و با برخی رهبران خائن خود و اشغالگری رژیم مستکبر صهیونیستی که تنها زبان زور را می‌فهمد مقابله کنند. در اینجا چندین نکته وجود دارد که تغییر مسیر تاریخی مقاومت فلسطین در یک روند پیشرفته را نشان می‌دهد و 3 عملیاتی که در اراضی اشغالی انجام شد دلیلی بر تغییر این مسیر است:

در وهله اول برای نخستین بار بود که یک جوان فلسطینی توانست چهار شهرک نشین صهیونیست را در منطقه بئر السبع به وسیله چاقو و نه سلاح گرم بکشد که همین مسئله خشم و نگرانی صهیونیست‌ها را به شدت برانگیخت و اگر در این عملیات از سلاح گرم استفاده می‌شد نتایج متفاوت‌تر بود.

عملیات‌های دوم و سوم که در منطقه الخضیره و سپس در بنی براک در نزدیکی تل آویو انجام شد این واقعیت را آشکار کرد که اکثر کشته شدگان صهیونیست در این عملیات‌ها متعلق به ارتش و پلیس و نیروهای مرزبانی اسرائیل بودند. بنابراین اگر مجریان این عملیات‌ها می‌خواستند می‌توانستند تعداد کشته‌ها را به بیش از ده‌ها نفر برسانند و نه فقط 11 نفر. در اینجا باید به صحبتهای یکی از شهرک نشینان صهیونیست گوش کنیم که گفته بود مجری عملیات تل‌آویو اعلام کرد که ما زنان را نمی‌کشیم و همین مسئله دلیلی بر ارزش‌های اخلاقی مقاومت است.

این عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینیان صرفاً عملیات‌های تهاجمی خودجوش نبود بلکه با برنامه ریزی قبلی انجام شد.

نکته بعدی این است که مقامات صهیونیست تلاش کردند این عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان را به گروه تروریستی داعش ربط دهند تا در وهله نخست تصویر عاملان این عملیات‌ها را مخدوش و سپس همدردی بین المللی را به سمت صهیونیست‌ها جلب کنند ، اما حقیقت کاملا متفاوت از آن است.

عطا ابو رمیله از مسئولان جنبش فتح با اشاره به حملات صهیونیست ها به جنین گفت: آنچه در جنین رخ داد، تلاشی برای انتقام پس از عملیات قهرمانانه در بنی براک بود هرچند نظامیان صهیونیست در نتیجه مقاومت اهالی اردوگاه جنین به شکلی خفت بار از این اردوگاه فرار کردند.

وی افزود: ما یکپارچه در میدان هستیم و همه در نبرد برای سرزمین فلسطین می جنگنیم. روحیه مردم فلسطین عالی است و اشغالگران نمی توانند گزندی به مقاومت و اراده ملت ما وارد کنند.

همزمان شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم گفت: اشغالگران با این یورش دیوانه وار به جنین به دنبال بهبود وجهه خود هستند.

وی خواستار اقدام یکپارچه علیه صهیونیستها شد و افزود: برای مقابله با اشغالگران ضروری است که متحد باشیم.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس هم گفت: عملیات های شهادت طلبانه به همه ثابت کرد که اشغالگران با وجود در اختیار داشتن امکانات فراوان، حتی از حمایت خود هم عاجز و ناتوان هستند.

در جریان درگیری در منطقه المخیم میان اشغالگران صهیونیست و جوانان فلسطینی، دو نفر به شهادت رسیدند.

ارتش صهیونیستی مدعی شد که این حمله، بخشی از جستجو و تکمیل تحقیقات پس از عملیات بنی براک است، عملیاتی که به کشته شدن 5 اسرائیلی به دست یک جوان فلسطینی ختم شد.

نیروهای اشغالگر از گستردگی آتش مقاومت فلسطین غافلگیر شدند.

ارتش صهیونیستی اعتراف کرد یکی از افسران زبده تیپ الدوفدفان در جریان این عملیات مجروح شده است و این وضعیت در روزهای آینده تشدید خواهد شد.

از سوی دیگر منابع خبری رژیم صهیونیستی از زخمی شدن 4 شهرک‌نشین در عملیات استشهادی یک فلسطینی در کرانه باختری خبر دادند.

پایگاه خبری عبری زبان «ماکور ریشون» گزارش داد که در عملیات حمله با سلاح سرد در داخل اتوبوسی در نزدیکی گوش عتصیون، 4 اسرائیلی زخمی شدند.

میکی لوی، رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که چهارشنبه آتی نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها در بئر السبع، الخضیره و بنی براک در اراضی اشغالی برگزار خواهد کرد.

لوی اعلام کرد که به درخواست احزاب لیکود و شاس دستور برگزاری جلسه پارلمان را داده است.

هفته گذشته چهار اسرائیلی در بئر السبع، دو اسرائیلی در الخضیره و پنج اسرائیلی در بنی براک کشته شدند.

صبح روزپنجشنبه در حمله‌ای در نزدیکی شهرک غوتش عتصیون در جنوب بیت لحم یک اسرائیلی زخمی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.