یک موسسه مردم‌نهاد روس از دستگیری بیش از ۸۰۰ مخالف اقدام نظامی روسیه در اوکراین طی روز یکشنبه در ۳۷ شهر این کشور خبر داد.

به گزارش جماران خبرنگاران خبرگزاری فرانسه دیروز  موارد متعددی از بازداشت مخالفان جنگ در اوکراین را در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ مشاهده کرده اند.
 

EtEc9d5W8AMVWk-

در مسکو، ده ها معترض به جنگ اوکراین در میدان مانژ در نزدیکی کرملین، قانون ممنوعیت تجمع را نادیده گرفتند. به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه دستکم ۱۰۰نفر و یک خبرنگار توسط پلیس بازداشت شدند.

زنى که  فریاد زد: "صلح در جهان!" در حالی که دو پلیس او را به زور می کشیدند.

تعدادی از افسران پلیس برای ابراز قدردانی و حمایت از سربازان روسی مستقر در اوکراین، حرف Z را روی کلاه خود کشیدند.

وزارت کشور روسیه نیز عصر دیروز از بازداشت ۳۰۰ تن در پایتخت با عنوان «ناقضان نظم عمومی» خبر داد که تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

بر پایه این گزارش، مردم در مرکز سن پترزبورگ جایی که اتوبوس های پلیس دیده می شد تلاش کردند، محتاطانه اعتراض خود را نشان دهند.

به گفته یک موسسه مردم نهاد روس (OVD-Info)، دست کم ۱۵۶ نفر دیروز در حین اعتراض بازداشت شدند.

کریستینا 20 ساله یک ژاکت آبی و یک کلاه زرد به رنگ پرچم اوکراین به تن داشت. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «البته که برای تظاهرات وحشتناک بیرون می‌روم. همه را می‌برند، بسیاری از دوستانم دستگیر شده‌اند و دیگران از دانشگاه اخراج شده‌اند».
J05ixrp3

او افزود: "من رنگ های اوکراین را می پوشم و اینجا ایستاده ام و به هر طریقی اعتراض می کنم."

یک زن شصت ساله در حال عبور فریاد زد: «همه شما خائن هستید، ما باید همه شما را دستگیر کنیم».

بر پایه این گزارش، با وجود اعلام ممنوعیت تجمعات روزانه در روسیه هر روز اعتراضاتی به اقدام نظامی این کشور در اوکراین، صورت می گیرد که هر بار با مداخله نیروهای پلیس مواجه می شود.
 

EtEc9d2WMAADS8R

اگرچه تعداد آنها محدود است، اما این واقعیت که این تجمعات در میان سرکوب بسیار شدید سازماندهی می شوند، قابل توجه است. تظاهرکنندگان به طور سیستماتیک جریمه یا حتی زندانی می شوند.

به گزارش OVD-Info، در مجموع، از 24 فوریه، حداقل 14700 نفر در روسیه در جریان اعتراضات ضد درگیری در اوکراین دستگیر شده اند. تنها یکشنبه گذشته بیش از پنج هزار تظاهرکننده دستگیر شدند که یک رکورد یک روزه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.