با وجود گذشت بیش از پنج ماه از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، از نظر اکثریت جمهوری‌ خواه ترامپ به دلیل تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، از بایدن شکست خورد.

 

به گزارش جماران به نقل از نشریه هیل؛ نظرسنجی مشترک «هیل» و موسسه «هریس ایکس» نشان داد 56 درصد از آمریکایی‌ های جمهوری‌ خواه بر این باورند که «جو بایدن» با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پیروز شده است.

بر اساس این نظرسنجی از نظر اکثریت جمهوری‌ خواه دونالد ترامپ به دلیل تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، از جو بایدن شکست خورد.

56 درصد از جمهوری‌ خواهان در این نظرسنجی گفته‌ اند که جو بایدن با تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 دونالد ترامپ را شکست داد.

25 درصد از جمهوری‌ خواهان شرکت‌ کننده در این نظرسنجی هم گفتند که از نظر آنها بایدن به صورت منصفانه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا برنده شد و 19 درصد هم اعلام کردند که مطمئن نیستند بایدن با تقلب پیروز شده و یا منصفانه در این انتخابات برنده شده است.

88 درصد از دموکرات‌ های شرکت‌ کننده در این نظرسنجی گفتند، بایدن به صورتی منصفانه در این انتخابات پیروز شد و 5 درصد هم گفتند که در این انتخابات تقلب شده است.

50 درصد از آمریکایی‌ های وابسته به احزاب مستقل تاکید کردند که پیروزی بایدن منصفانه بوده و 20 درصد گفتند که در این انتخابات تقلب شده است.

این نظرسنجی 24 و 25 ژوئن (سوم و چهارم تیرماه) انجام شده است.

جنجال انتخاباتی دونالد ترامپ که از ساعاتی بعد از اعلام نتایج انتخابات شروع شد در نهایت در روز 6 ژانویه 2021 منجر به حمله هزاران نفر از هواداران وی به ساختمان کنگره آمریکا و کشته شدن حداقل 5 نفر شد. اقدامات ترامپ همچنین منجر به استیضاح وی در مجلس نمایندگان نیز شد، اما در مجلس سنا این اقدام با شکست مواجه شد.

از همان ابتدای کار بایدن بین دو حزب اصلی آمریکا اختلاف بوده است. بایدن نیز شب گذشته به این شکاف اذعان کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ویسکانسین گفت: در رابطه با موضوعات زیادی در آمریکا دچار شکاف هستیم.

بایدن گفت: زمانی که من 5 ماه پیش مراسم تحلیف خود را به جای آوردم تمام تلاش خود را برای متحد کردن آمریکا انجام دادم. من مشکل بودن این موضوع را قبول دارم. به نظرم برخی از دوستانم در رسانه‌ ها می‌گویند که این غیر ممکن است. ما در رابطه با موضوعات زیادی دچار شکاف هستیم.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به ساختار خراب زیر ساخت های کشورش گفت: از هر 5 مایل بزرگراه و جاده در آمریکا یک مایل آن در وضع بد قرار دارد. البته وضع برخی از ایالت‌ ها به مراتب از این هم بدتر است. از ساخت حدود 50 درصد از پل‌ های ما بیش از 50 سال گذشته است. از نظر مهندسان بیش از هزار پل در ویسکانسین دچار مشکلات ساختاری هستند. 

وی افزود: برای مثال به شهر میلواکی توجه کنید. آب این شهر به سرب آلوده است. حتی مقدار کمی سرب می‌ تواند آسیب‌ های زیادی به سلامتی افراد وارد کند. 10 میلیون خانه در آمریکا لوله‌ های آب آنها به سرب آلوده است. 400 هزار مدرسه در معرض خطر آلودگی آب با سرب قرار دارند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اجازه بدهید که شفاف باشیم. کار‌های زیادی برای انجام مانده است. من همچنان به مبارزه خود ادامه می‌ دهم. من به تعامل با کنگره برای تصویب طرح اقتصادی خود ادامه می‌ دهم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.