پیونگ یانگ دولت آمریکا را متهم کرده است که به دنبال توهین به «حیثیت رهبر این کشور» بوده و به این اقدام «پاسخ مقتضی و متقابل» داده خواهد شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ ای که امروز یکشنبه در رسانه‌ های دولتی این کشور منتشر شد، گفت سخنرانی اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و تجدیدنظر در سیاستگذاری آمریکا در برابر کره شمالی که اخیرا تکمیل شده است، نشان می‌ دهد وی قصد دارد سیاستی خصمانه را در برابر کره شمالی حفظ کند.

وی افزود: آمریکا اگر به «سیاست‌ های جنگ سرد» در برابر کره شمالی دست بزند، با بحران بدتر و بدتری مواجه خواهد شد. آمریکا باید درک کند در صورت تحریک کره شمالی، آسیب خواهد دید.

این سخنگوی نامش مشخص نشده، دولت آمریکا را متهم کرده است که با انتقاد از نقض حقوق بشر در کره شمالی به دنبال توهین به «حیثیت رهبر این کشور» بوده است.

وی گفته است انتقاد از حقوق بشر اقدام تحریک آمیزی است که نشان می دهد ایالات متحده خود را برای یک نمایش همه جانبه در مقابل با کره شمالی آماده می کند، اما به این اقدام «پاسخ مقتضی و متقابل» داده خواهد شد.

در همین حال «کاون جونگ جان» یک مقام وزارت خارجه کره شمالی هم گفته است، رئیس جمهور آمریکا با این اظهارت مرتکب اشتباه بزرگی شد.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی تصریح کرده است اظهارات جو بایدن به طور روشن نشاندهنده قصد او برای تداوم سیاست‌ های خصمانه در قبال کره شمالی است، همانطور که در بیش از نیم قرن گذشته چنین سیاستی را در قبال پیونگ یانگ اجرا کرده است.

کاون جونگ جان گفته است اظهارات مقام‌ های دولت بایدن در خصوص به کارگیری دیپلماسی در قبال کره شمالی، پوششی برای مخفی کردن مقاصد خصمانه این کشور علیه پیونگ یانگ است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی چند روز پیش خود در کنگره گفت: درباره برنامه‌ های هسته‌ ای کره شمالی که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهانی محسوب می‌ شوند، ما از نزدیک با هم پیمانان خود همکاری می‌ کنیم تا با تهدید‌های ناشی از هر دو کشور از طریق دیپلماسی و بازدارندگی شدید و سخت گیرانه مقابله کنیم.

همچنین «جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانس خبری روز گذشته خود به سوالات خبرنگاران درباره کره شمالی و دیدار بایدن با پوتین پاسخ داد. یکی از خبرنگاران درباره کره شمالی از وی سوال کرد آیا دولت بررسی سیاست خود درباره کره شمالی را تکمیل کرده است و اگر چنین است، دولت چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد؟

پساکی گفت: می‌ توانم تایید کنم که ما بررسی سیاست مان درباره کره شمالی را تکمیل کرده ایم و این کار خیلی دقیق، موشکافانه و با در نظر گرفتن همه مسائل صورت گرفت. ما از نزدیک با کارشناسان خارج از دولت و مقامات پیش از خود از چند دولت قبلی مشورت کردیم و مسیر پیش روی خود را با استفاده از تجربیات آنها که در اختیار ما گذاشتند، ترسیم کردیم.

وی افزود: هدف ما تکمیل عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ ای است. با درک روشنی از این موضوع که تلاش‌های چهار دولت گذشته به این هدف نرسیده است، سیاست ما نه بر دستیابی به یک معامله بزرگ متمرکز خواهد بود، نه بر اتکا به صبر راهبردی.

سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: سیاست ما به دنبال رویکردی دقیق و عملی است که این به معنای استقبال از دیپلماسی با کره شمالی و یافتن مسیر‌های آن خواهد بود و ایجاد پیشرفت عملی که امنیت آمریکا، متحدان ما و نیرو‌های مستقر را افزایش می‌ دهد. ما در هر قدم از مسیر پیش رو، با جمهوری کره، ژاپن و دیگر متحدان و شرکا همچنان مشورت خواهیم کرد.

براساس رویکرد جدید آمریکا، واشنگتن به دنبال تشدید فشار بر کره شمالی است تا این کشور وادار شود که برنامه هسته‌ ای و موشکی خود را متوقف کند، اما امریکا به دنبال معامله با پیونگ یانگ نخواهد بود.

تحریم‌ های آمریکا و فشارهای بین المللی علیه کره شمالی تاکنون نتوانسته است «کیم جونگ اونگ» رهبر کره شمالی را وادار کند که برنامه هسته‌ ای و موشکی این کشور را متوقف کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا کوشید تا رویکردی متفاوت با کره شمالی به توافقی دست یابد، اما تلاش دولت او هم نتیجه‌ ای در پی نداشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.