7 هم حزبی دونالد ترامپ شامگاه شنبه در جریان برگزاری دومین جلسه محاکمه وی در سنا، همنوا با دموکرات ‌ها رای به محکومیت وی دادند.

 

به گزارش جماران، مجلس سنای آمریکا پس از بررسی استدلال ‌های موافقان و مخالفان دومین استیضاح دونالد ترامپ با 57 رای مثبت در مقابل 43 رای مخالف، با استیضاح رئیس جمهور پیشین مخالفت کرد.

گرچه دونالد ترامپ از محکمه استیضاح در سنا تبرئه شد، اما رای گیری در این مجلس شکاف عمیق میان حزب وی یعنی جمهوری خواهان را آشکار کرد.

سناتورها «ریچارد بِر» از «کارولینای شمالی»، «سوزان کالینز» از مین، «بیل کَسیدی» از «لوئیزیانا»، «لیسا مرکاوسکی» از «آلاسکا»، «میت رامنی» از «یوتا»، «بن ساس» از «نبراسکا» و «پت تومی» از «پنسیلوانیا» هفت جمهوری خواهی بودند که در رای محکومیت به دموکرات ها پیوستند و پشت ترامپ را خالی کردند. این بزرگ‌ ترین ائتلاف دو حزبی در آرای استیضاح در تاریخ آمریکا بوده است.

رأی رامنی کاملاً مشخص بود و رأی کالینز و مرکاوسکی دور از انتظار نبود. اما شاید تعجب آورترین رای از طرف ریچارد بِر باشد.

اما چیزی که بیشتر جمهوری خواهانی را که به محکومیت ترامپ رأی داده اند متمایز می کند این است که بیشتر آنها به این زودی مجددا انتخاب نمی شوند. مرکاوسکی تنها فردی است که در سال 2022 باید مجدداً انتخاب شود. بِر و تومی برای دوره دیگری کاندید نمی شوند.

کالینز و مرکاوسکی روز جمعه هنگامی که سناتورها فرصتی برای طرح سوال از وکلای مدافع و مدیران استیضاح مجلس داشتند، برخی از مهمترین سوالات را مطرح کردند.

کالینز، مرکاوسکی، رامنی و ساس نیز روز شنبه و همچنین سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام، در رای گیری برای فراخوانی شاهدان به دموکرات ها پیوستند. اما سرانجام دموکرات ها از تماس با شاهدان عقب نشینی کردند.

این 7 سناتور بیانیه هایی را منتشر کردند و تصمیمات خود را پس از رای گیری روز شنبه توضیح دادند.

 

EuIwkUkXAAIHXq51

 

ریچارد بِر نوشت: «همانطور که در تاریخ 6 ژانویه گفتم، رئیس جمهور مسئولیت این حوادث ناگوار را به دوش می کشد. شواهد قانع کننده ای وجود دارد که رئیس جمهور ترامپ مقصر تحریک شورش علیه شاخه ای از دولت است و این اتهام تا حد جنایات ارتقا می یابد. بنابراین، من به محکومیت رأی دادم. من معتقدم  این تصمیم لازم است.»

کسیدی بیانیه ویدئویی خود را در توییتر منتشر کرد و گفت: «قانون اساسی ما و کشور ما از هر شخص دیگری مهمتر است. من به محکومیت رئیس جمهور ترامپ رأی دادم زیرا وی مقصر است.»

تومی بیانیه ای صادر کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: «من یکی از 74 میلیون آمریکایی بودم که به رئیس جمهور ترامپ رأی دادم، بخشی از آن به دلیل بسیاری از دستاوردهای دولت او بود. متأسفانه، رفتار او پس از انتخابات، خیانت به میلیون ها نفر از ما بود که به او اعتماد کردند. خیانت وی به قانون اساسی و سوگند ریاست جمهوری مستلزم محکومیت بود.»

مرکاوسکی صبح روز یکشنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت: «واقعیت ها روشن می کند که خشونت و هتک حرمت به کنگره که در 6 ژانویه شاهد آن بودیم، یک خیزش خودجوش نبوده است.» وی افزود که ترامپ قبل از روز انتخابات «ماه ها صحنه را آماده کرده بود» و او «تمام تلاش خود را برای ماندن در قدرت انجام داد.»

مرکاوسکی گفت: «اگر ماه ها دروغ، سازماندهی تجمع حامیان در تلاش برای مختل  کردن کار کنگره، تشویق جمعیت به راهپیمایی به سمت کنگره، و سپس انجام ندادن هیچ اقدام معنی داری برای جلوگیری از خشونت پس از آغاز آن استیضاح، نیاز به محکومیت نداشته باشد، پس چه چیزی را باید محکوم کرد.»

در اینجا جا دارد این 7 سناتور را کمی بیشتر معرفی کنیم:

میت رامنی

 

رامنی

 

متولد 12 مارس 1947 ‌(73 سال)

دیترویت، میشیگان

همسر «ان رامنی» (1969–تاکنون)

فرزندان 5 (تاگ، متیو، جاشوا، بنجامین، کریگ)

محل تحصیل دانشگاه استنفورد، دانشگاه بریگم یانگ، دانشگاه هاروارد

تخصص مشاوره مدیریت، سرمایه ‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌ گذاری خصوصی، سیاستمدار

دین کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخر الزمان (مورمون)

فرماندار پیشین ماساچوست و کاندیدای حزب جمهوری ‌خواهان در ریاست جمهوری 2012 آمریکا

سناتور آمریکا از یوتا ( از 3 ژانویه 2019)

«ویلارد میت رامنی» (Willard Mitt Romney) مدیر اقتصادی، تاجر، سرمایه ‌گذار، سیاستمدار آمریکایی و سناتور جونیور از ایالت یوتا است. رامنی 70اُمین فرماندار ماساچوست از سال 2003 تا 2007 و کاندیدای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 بود.

او در کارزار‌های سیاسی پدر و مادرش شرکت کرده بود. او که در کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان فعال است، در دوره فعالیت کسب و کاری خود به عنوان اسقف حوزهٔ مذهبی خود و رئیس کلیسای ناحیه خانه ‌اش در نزدیکی بوستون فعالیت می‌ کرد.

رامنی پس از کناره ‌گیری از بین کپیتال و نقش رهبری محلی اش در کلیسای قدیسان آخرالزمان، به عنوان کاندیدای جمهوری خواه در انتخابات سنا از ماساچوست در سال 1994 شرکت کرد و از «تد کندی» سناتور وقت شکست خورد. سال‌ ها بعد، او ریاست و مدیریت عامل ارشد کمیته سازماندهی بازی ‌های المپیک زمستانی 2002 را بر عهده داشت که منجر به شروع مجدد فعالیت سیاسی او شد.

رامنی در سال 2002 به عنوان فرماندار ماساچوست برگزیده شد. او در سال 2006 برای دوره مجدد کاندید نشد و در عوض کارازار خود را بر کسب کاندیداتوری حزب جمهوری خواه در سال 2008 موقوف کرد. او رقابت‌ های مقدماتی ایالات متعددی را برد ولی نهایتا کاندیداتوری را به سناتور «جان مک‌ کین» باخت. 

میت رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 هم رقیب باراک اوباما و کاندیدای حزب جمهوری خواه بود که از وی شکست خورد.

رامنی پس از تجدید اقامت در یوتا در سال 2018 در انتخابات شرکت کرد و به عنوان سناتور جونیور از یوتا انتخاب شد.

 

سوزان کالینز 

 

کالینز

 

متولد 7 دسامبر 1952 ‌(68 سال)

کربو، مین، ایالت مین

همسر «توماس دفرون»

محل تحصیل دانشگاه سنت لورنس

دین کلیسای کاتولیک

سناتور اول از ایالت مین

سوزان کالینز (Susan Collins) سناتور ایالت مین در سنای آمریکا است که برای نخستین ‌بار در 3 ژانویه 1997 به‌ عضویت این مجلس درآمد. وی در زمره سناتورهای گروه دوم است که به ‌مدت 4 سال در سنا حضور دارند.

 

لیسا مرکاوسکی

 

مرکاوسکی

 

متولد 22 مه 1957 ‌(63 سال)

کچیکان، آلاسکا

همسر «ورن مرتل»

فرزندان 2

محل تحصیل دانشگاه جرج‌تاون، دانشگاه ویلامت

دین کلیسای کاتولیک

سناتور آمریکایی از آلاسکا از 2002

رئیس کمیته انرژی سنا از 2015

عضو مجلس نمایندگان آلاسکا از حوزه هجدهم از 20 دسامبر 2002

عضو مجلس نمایندگان آلاسکا از حوزه چهاردهم (1999 تا 2002)

لیسا مرکاوسکی (Lisa Murkowski) سناتور ایالت آلاسکا در سنای آمریکا است که برای نخستین ‌بار در 20 دسامبر 2002 به‌ عضویت این مجلس درآمد. وی در زمره سناتورهای گروه سوم است که به‌ مدت 6 سال در سنا حضور دارند.

 

بن سس

 

ساس

 

متولد 22 فوریه 1972 ‌(48 سال)

پلینویو، نبراسکا

محل تحصیل دانشگاه هاروارد، کالج سنت جان، دانشگاه ییل

دین لوتری

سناتور آمریکایی از نبراسکا از 3 ژانویه 2015

«بنجامین ئی سَس» (Benjamin Eric «Ben» Sasse‎) سناتور جمهوری خواه آمریکا از نبراسکا است.

او با پیروزی در انتخابات سنا 2014 در نبراسکا به سنا راه یافت. او از سال 2010 ریاست دانشگاه میدلند را برعهده داشته‌است.

سس لیسانس اش را از دانشگاه هاروارد، و فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشکده تاریخ دانشگاه ییل دریافت کرده‌است.

 

پت تومی

 

تومی

 

متولد 17 نوامبر 1961 ‌(59 سال)

پراویدنس

همسر «کریس تومی»

فرزندان 3

محل تحصیل کالج هاروارد

دین کلیسای کاتولیک

سناتور ایالت پنسیلوانیا

عضو مجلس نمایندگان از پنسیلوانیا حوزه انتخابیه پانزدهم پنسیلوانیا (3 ژانویه 1999– 3 ژانویه 2005)

پت تومی (Pat Toomey) سناتور ایالت پنسیلوانیا در سنای آمریکا است که برای نخستین ‌بار در 3 ژانویه 2011 به‌عضویت این مجلس درآمد. وی در زمره سناتورهای گروه سوم است که به ‌مدت 6 سال در سنا حضور دارند.

 

بیل کسیدی

 

کسیدی

 

متولد 28 سپتامبر 1957 ‌(63 سال)

هایلند پارک، ایلینویا

همسر «لورا لیدن»

محل تحصیل دانشگاه ایالتی لوئیزیانا (دکترای پزشکی)

دین مسیحیت انجیلی

مجلس سنای آمریکا از لوئیزیانا از 2015

عضو مجلس نمایندگان از لوئیزیانا حوزه ششم 2009–2015

عضو سنای لوئیزیانا از حوزه شانزدهم 2006–2009

بیل کسیدی (Bill Cassidy) سناتور آمریکایی از لوئیزیانا است. پیشتر نماینده حوزه انتخابیه ششم لوئیزیانا از حزب جمهوری‌ خواه آمریکا در مجلس نمایندگان بود که در 3 ژانویه 2009 به ‌عضویت این مجلس درآمد.

 

ریچارد بر

 

بر

 

متولد 30 نوامبر 1955 ‌(65 سال)

شارلوتزویل، ویرجینیا، آمریکا

همسر «بروک فاوس»

فرزندان 2

محل تحصیل دانشگاه ویک فارست

دین متدیسم

عضو مجلس نمایندگان از کارولینای شمالی حوزه پنجم (3 ژانویه 1995 – 3 ژانویه 2005)

رئیس کمیته اطلاعات مجلس از 3 ژانویه 2015

ریچارد بِر (Richard Burr) سناتور ایالت کارولینای شمالی در سنای آمریکا است که برای نخستین ‌بار در 3 ژانویه 2005 به‌عضویت این مجلس درآمد. وی در زمره سناتورهای گروه سوم است که به ‌مدت 6 سال در سنا حضور دارند. بِر که عضو حزب جمهوری خواه است ریاست کمیته منتخب اطلاعات سنا را برعهده دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.