رئیس جمهور سوریه دلیل اصلی بحران اقتصادی کشورش را بانک های لبنانی اعلام کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه  و «اسماء اسد» همسرش از نمایشگاه «تولید کنندگان 2020» در دمشق با مشارکت تولید کنندگانی از استان حلب از جمله کسانی که تاسیسات ، کارگاه ها و مغازه های شان در جریان جنگ آسیب دیده بود  و به روند فعالیت های قبلی وتولید بازگشته اند بازدید کردند.

بشار و اسما اسد در جریان بازدید خود از غرفه های نمایشگاه؛ به سخنان شرکت کنندگان وتولید کنندگان در مورد مشارکت خود در این نمایشگاه و اهمیتش به عنوان بستری برای ترویج و بازاریابی داخلی وخارجی برای تولیدات کارخانه ها وکارگاه ها خود  که باحمایت مالی ارائه شده به روال سابق تولید بازگشته اند گوش دادند.

رئیس جمهور در این بازدید فاش کرد که مشکل اصلی و واقعی اقتصاد سوریه که باعث بحران کنونی شده است سپرده های سوریه ای هایی است که در بخش بانکی لبنان بلوکه شده است.

وی تأکید کرد: مساله فقط محاصره سوریه نیست و محاصره سوریه مشکل اصلی اقتصاد این کشور نیست. موضوع نفت که سوریه از آن متأثر می شود و موضوع گندم و واردات آن و آتش زدنش در مناطق شمالی شرقی است که بی تردید دارای تأثیراتی است.

با وجود این اسد تصریح کرد که سپرده های سوری ها در بخش مالی لبنان که ده ها میلیارد دلار می باشد، مشکل اصلی بحران اقتصادی سوریه است.

بشار اسد گفت:مشکل اقتصادی ما دلیل دیگری دارد که هیچ کس درباره آن حرفی نمی زند و آن دارایی هایی است که سوری ها با خود بردند و در بانک های لبنان به ودیعه سپردند و زمانی که بانک های لبنانی بسته شد ما بهای آن را پرداختیم. این اصل مشکل است که کسی از آن چیزی نمی گوید.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که سپرده های سوری ها در بانک های لبنان بین 20 تا 42 میلیارد دلار تخمین زده می شود اگر چه دولت رقم واقعی را نمی داند و این رقم برای اقتصادی مانند اقتصاد سوریه رقم زیاد و ترسناکی است.

بانک های لبنانی که از خروج دارایی ها و وخیم شدن بحران ارز می ترسند ضوابط سختگیرانه ای را برای بیرون کشیدن پول و ارسال پول به خارج از  کشور از سال گذشته وضع کرده اند؛ امری که باعث خشم سپرده گذاران داخلی و خارجی شده است که نمی توانند به پس اندازهای خود برسند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.