نیروهای ارتش سوریه وارد شهر« منبج» در شمال این کشور شده و پرچم ملی سوریه را در این شهر به اهتزاز در آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، نیروهای ارتش سوریه وارد شهر« منبج»  در ریف شرقی «حلب» و در شمال این کشور شده و پرچم ملی سوریه را در این شهر به اهتزاز در آوردند.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از خاستگاه پایبندی ما به تحمل مسئولیت های ملی به مردم شهر منبج پاسخ مثبت دادیم.

در این بیانیه آمده است: ورود یگان های ارتش سوریه به منبج و به اهتزاز درآوردن پرچم سوریه در آن را اعلام می کنیم.

در بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه همچنین آمده است: بر اهمیت یکپارچگی تلاش همه مردم کشور در حفظ حاکمیت و استقلال میهن تأکید می کنیم.

در این بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه آمده است: بار دیگر تأکید و اصرارمان برای در هم کوبیدن تروریسم و اشغالگران از خاک سوریه تکرار می کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: امنیت کامل همه شهروندان سوری و غیر سوری موجود در منطقه را تضمین می کنیم.

در واکنش به این رخداد، مسکو اعلام کرد که از ورود ارتش سوریه به منبج استقبال می کند.

کاخ کرملین با استقبال ورود ارتش سوریه به منبج تأکید کرد که رایزنی های وزرای دفاع و خارجه ترکیه در مسکو شامل ورود ارتش سوریه به منبج نیز خواهد بود.

کرملین همچنین تأکید کرد که رایزنی های ترکیه در مسکو عملیات نظامی ترکیه در منطقه را نیز شامل می شود.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه ورود ارتش سوریه به منبج را تأیید می کند و با دمشق برای بستن راه به روی ترکیه همکاری می کند.

«جیهان احمد» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت:این توافق بر منطقه شرق فرات نیز انطباق دارد.

پیش از این یگان های حمایت مردمی کرد سوریه از دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه خواست که شهر منبج را به کنترل خود در بیاورد تا از آن در برابر تهدید ترکیه برای حمله به این شهر حمایت کند.

یگان‌های حمایت مردمی کرد در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تهدیدات مستمر ترکیه برای ورود به مناطق شمال سوریه و نابودی منطقه و آواره کردن ساکنان آن همانند اتفاقی که در جرابلس و اعزاز و الباب و عفرین رخ داد؛ ما در «یگان‌های مدافع خلق» اعلام می‌کنیم که از منطقه «منبج» عقب‌نشینی کرده و برای جنگ با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در شرق فرات و دیگر مناطق رهسپار می‌شویم و از حکومت سوریه می‌خواهیم تا نیروهایش را برای تحویل این منطقه اعزام و از منبج در برابر تهدیدات ترکیه حمایت کند.

یگان های مدافع خلق کرد در بیانه خود تاکید کرده بودند از لحاظ سرزمینی، مرزی و مردمی به حکومت سوریه وابسته هستند.

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که همزمان با ورود ارتش سوریه به منبج و استقرار در این شهر هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا پروازهای گسترده ای در آسمان این شهر انجام دادند.

خبرنگار المیادین افزود که ساکنان شهر منبج پرچم های سوریه را بر فراز خانه های خود برفراشتند.

این خبرنگار افزود که پرچم سوریه بر فراز ساختمان های دولتی در شهر منبج به اهتزاز در آمد.

این خبرنگار همچنین تأکید کرد که مردم در شرق و شمال شرق سوریه پس از ورود ارتش سوریه به منبج ابراز خوشحالی و سرور کردند.

در تحولی دیگر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در واکنش به ورود ارتش سوریه به منبج گفت: اگر شبه نظامیان کرد منطقه را ترک کنند دیگر کاری وجود ندارد که ما انجام دهیم.

اردوغان تأکید کرد که ترکیه تلاش می کند تا به کردهای مسلح سوریه درسی فراموش ناشدنی بدهد.

اردوغان همچنین گفت که ارتش سوریه جنگ روانی در منبج به راه انداخته است و بر اساس آن چه مسئولان روس گفته اند چیز قطعی وجود ندارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.