به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر درآئین یاد شده گفت: این بندها در قالب سه پروژه در دشتستان با 49 میلیارد ریال و 2 بند سنگی ملاتی در کنگان با 13میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
سهیل مهاجری هدف از اجرای پروژه های سنگی ملاتی را کنترل ، مهار و جلوگیری از هدر رفت سیلاب، تقویت سفره های آب زیر زمینی وکنترل بخشی از رسوبات خروجی از حوزه و تثبیت بستر آبراهه ها عنوان کرد.
وی اضافه کرد: اجرای 2بند سنگی ملاتی واقع در مراتع عمومی دالکی با ارتفاع 9.5 تا 13.5 متر و با حجم استحصال سالانه 550 هزار مترمکعب آب احداث شده است.
مهاجری اظهارداشت: بهره برداری از پروژه عملیات سنگی ملاتی حوزه بالا دست شهر برازجان نیز شامل چهارمورد بند سنگی ملاتی به ارتفاع 3 تا 12 متر با حجم استحصال سالانه 850 هزار متر مکعب به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بند سنگی- ملاتی حوزه آبخیز سیاه منصور دشتستان گفت: این پروژه شامل 2 مورد بند سنگی ملاتی با 6 میلیارد و 500 میلیون ریال با ارتفاع 4 تا 6 متر و حجم استحصال سالانه 250 هزار مترمکعب است که باید در مدت هشت ماه اجرا شود.
مهاجری گفت: دربخش سعدآباد با 19 هزار هکتار مرتع در پنج سال گذشته پنج مورد بند سنگی ملاتی و یک مورد بند خاکی اجرا شده است.
وی در خصوص پروژه های کنگان گفت: این پروژه شامل 2 بند سنگی ملاتی در بالادست حوزه آبخیز کنگان و بنک با 13 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی احداث شده است.
مهاجری اضافه کرد: این دو سازه با ارتفاع 8 و 6 متر با حجم استحصال 600 هزار مترمکعب آب است.
وی یادآور شد: همچنین عملیات اجرایی 3 پروژه جدید آبخیزداری با 33 میلیارد ریال اعتبار و ارتفاع 12،8و 6 متر توسط اداره منابع طبیعی در کنگان آغاز شد.
وی یادآور شد: مساحت حوزه آبخیز کنگان و بنک 13هزار و 627هکتار است که بیشترین ارتفاع معادل 12متر از سطح دریاست.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.