به گزارش ایرنا، محمد مظفری روز شنبه در جلسه کارگروه حقوق شهروندی در فرمانداری گناوه افزود: شورای عالی اداری این مصوبه را که دارای چندین فصل و ماده است به منظور رفع تبعیض و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد باهدف بهبود و ارتقای سطح حقوق شهروندی، بهره مندی شهروندان از ظرفیت های ایجاد شده و تسهیل در تحقق اهداف سیاست های کلی نظام اداری ابلاغ کرده که همه ادارات ملزم و موظف به مطالعه و اجرای قوانین آن به نحو شایسته هستند.
وی با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری افزود: تدوین منشور حقوق شهروندی با تعریف دوباره ارتباط دولت با مردم، حقوق آنها را که درسالهای اخیر مورد غفلت قرار گرفته مورد تاکید قرار می دهد.
مظفری گفت: یکی از مزایای منشور حقوق شهروندی این است که بخش هایی از قانون اساسی مرتبط با حقوق مردم و سایر قوانین که به طور پراکنده آمده است را در یک سند کامل در اختیار شهروندان قرار دهد.
وی بیان کرد: دفتر امور اجتماعی استانداری برای آشنایی بهتر با این مصوبه، دوره های آموزشی و همایش برای ادارات و مردم را در برنامه کاری خود قرار داده است.
وی گفت: برپایی همایش منشور حقوق شهروندی در آذرماه امسال در استان باحضور مقام های کشوری پیش بینی شده که برگزاری بخشی از آن درگناوه مدنظر قرار دارد.
معاون دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر، نقش سازمان های مردم نهاد (سمن ها) را حوزه های اجتماعی ازجمله حقوق شهروندی مهم دانست و افزود: سازمان ها و ادارات باید سمن ها را بازوی اجرایی خود بدانند و در انجام برنامه های خود از آنان نهایت استفاده را ببرند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: این نشست با دستور کار جایگاه مشارکت اجتماعی در منشور حقوق شهروندی و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش دراین ارتباط برگزار شده است.
حسین امیری افزود: دستگاههای اجرایی در ترویج و تقویت فرهنگ حقوق شهروندی پیشقدم و تلاش مضاعف کنند.
وی با اشاره به اینکه رونمایی و انتشار منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری نشانگر عزم جدی مسئولان کشور در خدمت به جامعه است که باید بطور کامل به منصه ظهور برسد، افزود: حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، کرامت و برابری انسانی، آزادی و امنیت شهروندی، مشارکت در تعیین سرنوشت و اداره شایسته و حسن تدبیر آزادی اندیشه و بیان از جمله حقوق مندرج در این منشور است.
دراین نشست اعضای کارگروه با ارایه دیدگاهها راهکارهای خود در اجرایی شدن هرچه بهتر منشور حقوق شهروندی تاکید کردند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.