به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست مدیریت بحران استان بوشهر افزود: استان بوشهر همواره در تهدید حوادثی شامل سیل، زلزله، آتش سوزی و خشکسالی قرار دارد به همین دلیل امروز استان به مدیریت بحران به معنی واقعی کلمه نیاز دارد.
وی با اشاره به زلزله غرب کشور اظهار کرد: مردم در زمان حادثه مدیریت و تدبیر بموقع مدیران را می خواهند.
استاندار بوشهر گفت: فلسفه وجودی مدیریت بحران، برنامه ریزی برای مقابله مطلوب با حادثه است نه اینکه پس از وقوع حادثه، اقدامات خود را انجام دهیم.
وی افزود: در مقابله با حوادث غیرمترقبه باید از ظرفیت مدیران محله ای استفاده بیشتری ببریم.
استاندار بوشهر اضافه کرد: انتظار مردم، برنامه ریزی برای مقابله با حوادث است تا شاهد کاهش خسارت ها باشند.
استاندار بوشهر بر ضرورت تشکیل شبکه منظم اطلاع رسانی، استفاده از مدیریت های محلی و ارائه آموزش و فرهنگ سازی تاکید کرد.
وی با تاکید بر ضرورت انجام نظارت کافی بر روند ساخت و ساز در بخش های مختلف ادامه داد: ساختمان ها و تاسیساتی که نظارت کافی نشده اند در حوادث طبیعی بویژه زلزله دچار خسارت می شوند که در این ارتباط باید نظارت بموقع انجام شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: مدیریت بحران باید در بخش پیشگیری و مقابله خوب عمل کند.
سید محمد حسن باستی افزود: از 45 حادثه شناخته شده دنیا بیش از 30 حادثه آن در استان بوشهر اتفاق می افتد که زلزله، خشکسالی، سرمازدگی، آتش سوزی و گرد و غبار از جمله این رخدادها هستند.
وی اضافه کرد: به غیر از زلزله در مابقی رخدادهای طبیعی امکان پیشگیری وجود دارد که باید در این بخش توانایی های استان را تقویت کنیم.
باستی اظهار کرد: کل نیاز آبی استان بوشهر در بخش آشامیدنی و کشاورزی یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب در سال است این درحالی است که در یک مورد بارندگی سال گذشته بیش از پنج میلیارد و500 میلیون مترمکعب آب از این استان و استان فارس راهی دریا شد و تنها 80 میلیون مترمکعب آن کنترل و ذخیره سازی شد.
وی با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب استان بوشهر گفت: امسال 50 میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم این خطوط در نظرگرفته شده است.
باستی گفت: با توجه به وقوع چند مورد آتش سوزی در اسکله های استان بوشهر همه شناورهای صیادی به صورت 100 درصد و بخش زیادی از شناورهای سفاری بیمه شدند.
وی افزود: همچنین برای ارتقای ضریب ایمنی اقدام های موثری برای خاموش کردن آتش در اسلکه ها پیش بینی شده است.
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: در بخش آموزش نیز پارسال یکهزار و 383ساعت آموزش برای 26هزار نفرارائه شده و در نیمه نخست امسال نیز 700 ساعت آموزش برای 18 هزار نفر ارائه شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.