به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز یکشنبه در بازدید از نمایشگاه تن پوش های عاشورایی در بافت قدیم بوشهر افزود: با توجه به اهمیت مد در طراحی لباس دنیای امروز، تولید لباس با توجه به حفظ و تقویت هویت فرهنگی ایرانی - اسلامی باید انجام شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی به عنوان فرهنگی پیشرو تنوع بسیار زیادی درخصوص لباس گروه های مختلف اجتماعی دارد، خواستار توجه جدی طراحان لباس به تنوع پوششی در اقوام مختلف ایرانی شد.
مدیرعامل موسسه نیمدری سبز گفت: به علت غفلت در حوزه لباس و فرهنگ پوشش بسیاری ازالگوهای پوششی کشور از خارج معرفی شده که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ندارد.
محمد مظفری سازمان های مردم نهاد را به لحاظ ارتباط موثر با بطن جامعه و آشنایی با حوزه های فرهنگی زمینه ساز مناسبی برای بازیابی فرهنگ پوشش و لباس در جامعه عنوان کرد و خواستار توجه جدی سازمان های مردم نهاد به این موضوع شد.
آمنه فروردین، یکی از طراحان لباس و از برگزارکنندگان نمایشگاه تن پوش های عاشورایی نیز با اشاره نبود حمایت لازم از طراحان مد در استان خواستار توجه جدی به این هنربرای ارائه و تولید کالاهایی با شاخصه های ایرانی شد.
نمایشگاه تن پوش های عاشورایی به همت موسسه نیمدری سبز به وسیله 2 بانوی گناوه ای در محل کافه عمارت حاج رئیس بوشهر برپا شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.