حمیده ماحوزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با حضور آثار هنرمندان چهار استان بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی بیان کرد: هدف این جشنواره تشویق دانش آموختگان طراحی لباس به خلق ایده های جذاب و جدید با بهره گیری از سنت های پوششی منطقه در قالب عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی است.
ماحوزی افزود: شناسایی و معرفی استعدادهای نو، در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس، قراردادن جوانان در مسیر فرهنگ و هنر دانش بنیان در کارگروهی، معرفی طرح های ابداعی به تولید کنندگان، تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت اشتغال از دیگر هدف های برگزاری این جشنواره منطقه ای است.
وی گفت: طراحی ، دوخت و تزئین لباس مانتوهای اجتماع، مجلسی و پیراهن مردانه از محورهای سومین جشنواره منطقه ای مد و لباس ایرانی اسلامی خلیج فارس است.
ماحوزی یادآور شد: استفاده خلاقانه و روز آمد از نمادها، اسطوره ها، سنت های پوششی و سبک زندگی اسلامی، ملی و منطقه ای، زیبایی، راحتی، وقار در عین پوشیدگی کامل، قابلیت تولید انبوه متناسب با قدرت خرید مردم در بخش لباس اجتماع از امتیازهای ویژه برای شرکتت کنندگان این جشنواره محسوب می شود.
وی گفت: بخش طراحی و دوخت لباس بصورت گروهی و در 2 مرحله برگزار می شود که اعضای هر گروه متشکل از طراح، الگو ساز و دوزنده است.
ماحوزی ادامه داد: خلاقیت در طراحی، مانکن سازی، رنگ آمیزی در قالب طرح با دقت پی دی آی 300 و انتقال آن روی لوح فشرده و مقوا مناسب آ 3 و توضیحاتی کوتاه مربوط به ایده طراحی و نحوه برش (حداکثر در یک کاغذ آ4 )بایدهمراه طرح فرستاده شود.
وی گفت: تهیه الگوی دقیق و اصلولی وظیفه الگو ساز است و دوخت و آماده سازی لباس نیز بصورت عملی در 2 روز با حضور دوزنده برگزار می شود.
ماحوزی افزود: طراحی و بافت پارچه و چاپ روی پارچه با موضوع خلیج فارس نیز 2 بخش دیگر جشنواره است که ارائه پیشینه، ایده ها، و الهامات طرح، تکنیک های چاپ و انواع رنگ های بکار رفته در در سه صفحه آ4 و چاپ آن روی شال، روسری، لباس از جمله شرایط شرکت در این 2 بخش است.
وی یادآور شد: در بخش علمی( پژوهش، مقاله و کتاب) نیز از استادان و دانشجویان و پژوهشگران عرصه طراحی مد و لباس در خواست می شود برای شرکت در بخش علمی جشنواره پژوهش های خود را در موضوع المان های بومی خلیج فارس با پیشینیه، اصالت، نوآوری و خلاقیت، ایده از معماری های استان های جنوبی، ایده از لباس اقوام جنوب و ایده از فرهنگ عامه جنوب به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.
ماحوزی تاکید کرد: پژوهش و یا مقاله مدنظر باید تاکنون در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده و شیوه نگارش مقاله نیز باید بصورت کاملا علمی و کمتر از 10 صفحه و بیشتر از 30 صفحه نباشد.
وی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره نیز 30 دی ماه سال جاری است و داوطلبان شرکت در نمایشگاه می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ارسال کنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.