به گزارش ایرنا، احمد دیراوی جوان 32 ساله ساکن گناوه با اهدا اعضای بدن خود به سه هموطن نیازمند به پیوند عضو، توانست آنان را به زندگی برگرداند اما باگذشت بیش از 2 ماه خانواده ایشان حتی نمی دانند اعضای بدن فرزندشان در بدن چه کسی است.
این خانواده اهداکننده عضو که با اهدای کلیه ها و کبد فرزندشان جانی دوباره به سه بیمار هموطن بخشیده است، پس از این اقدام خداپسندانه نه خانواده بیماران نجات یافته تماسی با آنان داشته اند و نه نهادهای حمایتی یا انجمن های خیریه با آنان در ارتباط بوده اند.
شماری از خبرنگاران گناوه ای دریک حرکت خداپسندانه پس از چند روز تلاش موفق به پیداکردن منزل این اهداکننده عضو شدند و باحضور در خانه پدر این جوان که همسرش نیز در کنار آنان زندگی می کرد، پای صحبت هایشان نشستند.
آنان با همسر این جوان که دارای دو فرزند در منزل کوچک و قدیمی پدر شوهرش که کارگر بود زندگی می کرد هم کلام شدند تا از راز بخشندگی خود و مشکلات زندگی ساده و بدون تجملاتی که داشت برایشان بگوید.
همسر مرحوم احمد دیراوی اهداکننده عضو گفت: به دنبال بروز ضایعه مغزی همسرم و بستری شدن در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه بدلیل مشکل معده، پس از انجام معاینات تخصصی، مرگ مغزی وی به تایید تیم ویژه پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رسید.
وی افزود: بدنبال این واقعه مسئولان بیمارستان پیشنهاد اهدای عضو بدن همسرم را دادند که من هم بخاطر رضای خداوند و زندگی بخشیدن به دیگر هموطنان قبول کردم و پیکرش با یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر منتقل و توسط تیم جراحی اعزامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز 2 کلیه و کبد وی برداشته شد.
وی گفت: از زمان اهدای عضو همسرم که بیش از 2 ماه می گذرد هیچ خبری از بیماران نجات یافته ندارم و تنها انتظارم این است که بدانم اعضای بدن همسرم به چه کسی پیوند خورده و چه وضعیتی دارد.
همسر این اهدا کننده ادامه داد: پس از انجام اهدای عضو در بیمارستان بوشهر، مسئولان آن مرکز شماره تلفن و آدرس ما را به خانواده های نیازمند ارایه دادند تا وضعیت فرزندان خود را به پس از 40 روز اطلاع دهند که تاهنوز هیچ تماسی نه آنان و نه بیمارسان با ما نگرفته اند.
وی که حدود 15 سال در کنار همسر خود زندگی می کرد گفت: هم اینک در کنار پدرشوهرم که کارگری ساده و مسن است زندگی می کنم و تمام خرج زندگیم را پدر شوهرم پرداخت می کند.
این زن بیان کرد: یکی از فرزندانم محصل و کلاس پنجم و دیگری چهار ساله است که برای تامین مایحتاج زندگی آنان از پولی که پدر شوهرم به من می دهد، خرج آنان می کنم.
وی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیست، گفت: از مسئولان بویژه نهادهای حمایتی و خیرین انتظار دارم که درصورت امکان به مشکلات خانواده ام رسیدگی کنند.
مادر احمد دیراوی نیز با چشمانی گریان گفت: اعضای بدن فرزندم را در راه امام حسین (ع) اهدا کردم و بخاطر این اقدام نیت کردم که در پیاده روی اربعین شرکت و به کربلا بروم.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.