غلامحسین کرمی روز شنبه در حاشیه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت:بالا رفتن ارزش ملک در شهرستان کنگان باعث شده تا عده ای با صاف کردن کوه ، تصرف بستر دریا و رودخانه ها اقدام به تصرف عدوانی اموال بیت المال کنند.
وی افزود:کم توجهی برخی مدیران نیز باعث شده تا افراد سودجو با تخلفات گسترده سند ثبتی و سند تک برگ نیز دریافت کنند.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر اظهار داشت : تصرف 7000 متر از بستر دریا ، تصرف 300 پلاک درکنگان ، تصرف زمین میراث فرهنگی و فروختن آن به خود میراث فرهنگی بخشی از تخلفاتی است که فقط در بخش مرکزی کنگان انجام شده است.
وی گفت: ارزش اموال متصرف شده در کنگان در پایین ترین قیمت افزون بر یکهزار میلیارد ریال است.
کرمی افزود: در یک مورد شخصی با پر کردن دریا یک پلاک آن را با قیمت 30 میلیارد ریال به نفت فروخته است.
کرمی یادآورشد : با کمک دستگاه قضایی و دیگر نهادها تلاش خواهیم کرد تا اموال تصرف شده را به بیت المال برگردانیم.
رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: حفظ حقوق بیت المال ، اراضی ملی و دولتی هدف مهم و رسالت سنگین شورای حفظ حقوق بیت المال بویژه دستگاه قضایی است.
علی جمادی افزود: پرونده های مربوط به تصرف اموال بیت المال با قید فوریت و بصورت ویژه در شهرستان کنگان و مرکز استان پیگیری و اقدامات قضایی انجام خواهد شد.
وی گفت: برخورد قاطعانه و شدید با متخلفین سیاست و راهبرد دستگاه قضایی است و در این راستا بدون هیچ اغماضی با متخلفین برخورد و اموال باز پس گرفته می شود.
رییس کل دادگستری استان بوشهر یادآورشد: صرف نظر از تعداد و میزان پرونده های مربوط به این حوزه ، رسیدگی جدی با نهایت دقت و اعمال کامل قانون سرلوحه کار سیستم قضایی است.
7208/ 6045** خبرنگار: ابوذر حسین پور ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.