به گزارش ایرنا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه با تبریک روز جهانی غذای سالم، هفته سلامت روان گفت: امنیت و سلامتی از مهمترین نعمت های الهی هستند که هر 2 در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی برقرار است.
جاسم زارعی افزود: آمارها نشان می دهد که بواسطه تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، مصرف غذاهای سریع (فست فود)، غذاهای چرب، شیرینی بویژه شیرینی های صنعتی با پایه رنگ ها و مواد شیمیایی از هر 10 نفر ایرانی یک نفر مبتلا به فشارخون، یک نفر مبتلا به بیماری قلبی عروقی و یک نفر مبتلا به دیابت است و 70 درصد بانوان بالای 50سال و 50 درصد مردان بالای 50 سال به پوکی استخوان و بیماریهای اسکلتی مبتلا هستند.
وی گفت: در زمینه سلامت روان مردم نباید بدلیل ترس از انگ روانی، سلامتی خودشان را به مخاطره بیندازند و حتما به کارشناسان سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان مراجعه کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهارداشت: با تلاش این شبکه و حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ابتدای سال 95 تاکنون، علاوه بر تجهیز و افتتاح 2 مرکز خدمات جامع سلامت و ارائه خدمات نوین سلامت در همه مراکز، ساختمان های شبکه بهداشت و درمان، کلینیک دهان و دندان و خانه های بهداشت دهنو و کنارخیمه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار شده اند.
وی گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و کسب مقام اول در میان شهرستانها (با ثبت 110درصد آمار شناسایی شده در پایان سال قبل)، کسب مقام برتر شهرستان، تقویت ناوگان حمل مصدومان فوریت های پزشکی و اورژانس 115 شهرستان با 2 آمبولانس بنز و 2 آمبولانس هایس آی سی یو دار از دیگر کارهای انجام شده توسط شبکه بهداشت عسلویه است.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.