به گزارش ایرنا، اکبر توسلی روز شنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: وجود زباله ها و نخاله ها یکی از مهم ترین دلایل آلودگی‌های زیست‌محیطی است که دفن زباله‌ها به روش بهداشتی و کارخانه‌ای با شیوه های نوین ضروری است.
توسلی با بیان این که وضعیت سایت دفن و انتقال زباله شهر بوشهر مبهم است اظهار داشت: برگزاری مزایده موقت و جذب شرکت هایی که فقط بازیافت تفکیکی انجام می دهند و مواد پلاستیکی را تفکیک کرده و به فروش می رسانند، کاری منطقی نیست.
وی یادآور شد: اکنون 80 درصد پسماندهای شهر بوشهر که شامل زباله های عفونی و غیرعفونی است به صورت سنتی دفن می شوند که این امر می تواند منجر به مخاطرات فراوانی برای شهروندان شود.
توسلی یادآورشد: در زمان شورای چهارم برای انتقال سایت دفن پسماند و زباله های شهر بوشهر زمینی تهیه و دیوارکشی شد که اکنون به حال خود رها شده، این در حالی است که احداث این سایت ضرورت شهر بوشهر است.
وی یادآور شد: بر اساس قانون پسماند تولیدشده در شهرهای ساحلی و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت باید تا پایان برنامه پنجم توسعه با روش های نوین و فناوری های جدید، سامان دهی شوند.
توسلی افزود: در شهر بوشهر روزانه 170 تن زباله تولید شده و برای جمع آوری آنها به طور ماهیانه 15 میلیارد ریال هزینه می شود اما مدیریت شهری هیچ برنامه ای برای بازیافت، تفکیک از مبدا و سودآوری از زباله ها که امروزه در دنیا به جهت سوددهی بالا 'طلای کثیف' نام گرفته، ندارد.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی در بخش بازیافت و تفکیک از مبدا زباله ها می توان بخشی از هزینه های جمع آوری پسماند شهری را تامین کرد، اظهار داشت: در این ارتباط نیاز است از برخی شهرهای پیشرو کشور مانند مشهد که گام های خوبی در زمینه بازیافت و تفکیک از مبدا برداشته اند الگو برداری شود.
توسلی با اشاره به هزینه های سنگین جمع آوری و دفن پسماند اظهار داشت: در این ارتباط از شهروندان که بخشی از هزینه های دفن پسماند را متحمل می شوند، انتظار است تفکیک از مبدا زباله ها را مدنظر قرار دهند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.