به گزارش ایرنا، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کنگان در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: جانبازان و معلولان دارای ظرفیت های بالقوه ای هستند که باید با همت مردم و مسئولان استعدادهای آنها بالفعل شود.
احمد خاک نژاد بیان کرد: اکنون برخی زیرساخت ها از جمله معابر و پیاده روهای کنگان مناسب برای جامعه معلولان نیست که لازم است شهرداری و شورا با تدبیر لازم فضاها را به گونه ای طراحی کنند که این قشر جامعه نیز بتوانند از فضاهای شهری استفاده کنند.
وی افزود: جانبازان و معلولان نیازی به ترحم ندارند بلکه نیازمند احقاق حقوق شان از جمله فراهم کردن شرایط لازم برای حضورشان در اجتماع هستند.
مسئول هیات ورزش های جانبازان و معلولان شهرستان کنگان نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: هم اکنون 60 نفر ورزشکار معلول در این شهرستان شناسایی شده که 25 نفر از آنها بصورت فعال در رشته های دو و میدانی، پرتاب نیزه، دیسک، وزنه، دارت، تنیس روی میز، بوچیا، وزنه برداری فعالیت و در آینده نزدیک نیز رشته های شنا، قایقرانی، والیبال نشسته و فوتبال هفت نفره نیز برای این عزیزان راه اندازی خواهد شد.
مسلم رضایی افزود: ورزشکاران معلول این شهرستان تاکنون حائز چندین مقام برتر در استان، انتخابی کشور در رشته های تنیس روی میز، دو و میدانی و وزنه برداری شده اند.
وی تجدید میثاق با امام و شهدا، برگزاری زیارت عاشورا، دیدار با ائمه جمعه و فرماندار و اعضاء شورای اسلامی شهر، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولان، رژه و پیاده روی جانبازان و معلولان در شهر کنگان، حضور در برگزاری همایش پارالمپیک در شهرستان جم را از مهمترین برنامه های هفته پارالمپیک در شهرستان کنگان عنوان کرد.
این همایش با حضور مدیرکل و معاون توسعه امور ورزشی ورزش و جوانان، مدیرکل بازرسی استانداری و رئیس هیات جانبازان و معلولان استان بوشهر برگزار شد.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.