به گزارش ایرنا، صدیقه خدری روز چهارشنبه در بازدید فرماندار این شهرستان از این مرکز افزود: با تامین این نیرو مشکلات و دغدغه های گریبانگیر مددجویان و خانواده های آنان برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: بیشتر مددجویان نابینای این مرکز ترس از راه رفتن دارند و باید شرایط و امکانات و وسایل برای آنان با روش های تخصصی فراهم شود که با تامین یک نیروی کاردرمانی مشکل بوجود آمده برطرف خواهد شد.
خدری اظهارکرد: تا قبل از راه اندازی این مرکز تعدادی از خانواده ها برای پیگیری مشکل فرزندان نابینا و کم بینای خود به شهرهای برخوردار عزیمت و ساکن می شدند که هم اینک به این شهرستان برگشته و از این مرکز استفاده می کنند.
وی از شبکه بهداشت ودرمان استان بوشهر و شهرستان گناوه خواست تا درصورت مراجعه خانواده هایی که فرزندانشان مشکل بینایی دارند آنان را به این مرکز ارجاع دهند.
مدیر مسئول مرکز آموزشی توانبخشی خانواده وکودک کم بینا- نابینا روشنا گناوه گفت: ازمجموع 27 کودک تحت پوشش این مرکز 2 تن در معرض خطر نابینایی مطلق هستند که درصورت عمل نشدن از نعمت بزرگ خداوند یک عمر محروم خواهندشد.
وی بیان کرد: این 2 مددجو طبق نظریه زشک در سریع ترین زمان ممکن و بصورت اورژانسی باید تحت عمل جراحی قرار گیرند و نیاز به حمایت مسئولان و خیران دارند.
خدری یادآورشد: این مرکز با بکارگیری کادر آموزشی مجرب و دایرکردن کلاس های تقویتی بریل آموزی، درشت خوانی، ریاضی، زبان انگلیسی، بینایی سنجی، قرآن، فلوت، دف، شطرنج، ساخت مجسمه های صدفی، تابلوفرش و آموزش مهارت های زندگی است به مددجویان خدمات ارایه می دهد.
سیدعلی پاک نزاد، فرماندارگناوه نیز با تقدیر از مسئول و نیروهای این مرکز توانبخشی گفت: در زمینه تامین نیروی کاردرمانی آماده هرگونه همکاری هستیم و در تامین آن پیگیری های لازم با مسئولان استانی بعمل خواهد آمد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.