به گزارش ایرنا، حمید عشایری روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای کمیته مشارکت های مردمی این طرح در فرمانداری این شهرستان افزود: برای پیگیری اصولی و برطرف کردن مشکل بوجود آمده، تشکیل یک حوزه با عنوان مدیریت پسماند در شهرداری های گناوه و ریگ به عنوان یک نیاز ضرورت دارد.
وی گفت: نمایندگان مختلف مردم، اصناف تعاونی و اتحادیه ها با حضور در نشست هم اندیشی می توانند با نظرها و پیشنهادهای خود گام مهم در جهت تعیین و تعریف سند جامع سلامت شهرستان بردارند.
عشایری اظهارکرد: فاضلاب، پسماند، سلامت روان، اشتغال و کمبود زیر ساخت های درمان پنج اولویتی است که در نشست های قبل و کمیته های مختلف سند جامع سلامت مطرح شده است.
رئیس کمیته مشارکت های مردمی طرح تدوین سند جامع نظام نامه سلامت گناوه افزود: این شهرستان موقعیت خاصی از لحاظ گردشگری و تجاری دارد که اگر زیر ساخت های لازم و مشکلات موجود برطرف شود به قطب گردشگری جنوب تبدیل خواهدشد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: مشکل اصلی جامعه امروزی که سلامت مردم را تهدید می کند، بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی-عروقی، دیابت، فشار خون و انواع سرطان هاست.
علیرضا یوسفی افزود: دولت تدبیر و امید با اولویت بندی مسایل در حوزه سلامت، به بیماری های غیرواگیر و اصل پیشگیری توجه ویژه ای داشته و با اجرای طرح تحول سلامت در کشور برنامه های خوبی برای شناسایی این بیماری ها ارایه داده است.
وی ادامه داد: بهترین روش در سلامت مردم آموزش خود مراقبتی است، زیرا فقط با کمک خود مردم می توان به نقطه ایده آل در سلامت جامعه دست یافت.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.