به گزارش ایرنا، عبدالرسول کازرونی به همراه مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان بوشهر در نشست با فرماندار شهرستان گناوه افزود: تنها راه گذشت از بحران بیکاری و حل مشکل اشتغال ‌زایی، مهارت‌آموزی است که در این ارتباط حرفه‌های گوناگون آموزشی تدوین شده است.
وی با اشاره به اینکه براساس ظرفیت‌های تولید و اشتغال استان بوشهر مهارت‌آموزی تدوین شده است بیان کرد: در زمان حاضر آموزش های فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال در سطوح کلان شغلی نیست اما می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را برای توسعه اشتغال و رونق تولید فراهم کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: توسعه کشور مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر است که با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی در دنیا، باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم تا در آینده جوانانی ماهر در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم.
وی بر نقش آموزش‌های مهارتی در رشد اقتصادی عدالت ‌محور و افزایش بهره‌وری تاکید کرد و افزود: افزایش تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی از دیگر دستاوردهای ارایه آموزش‌های مهارتی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز با تقدیر از حمایت های فرماندار گناوه در باره توسعه مهارت آموزی در سطح این شهرستان گفت: پیامد حمایت از آموزش های مهارتی توسعه اشتغال پایدار در جامعه است.
حمیدرضا پناه اظهار کرد: دولت باید بستر توسعه مهارت آموزی را برای توانمندسازی و تربیت نیروی ماهر برای ورود به بازار کار مهیا کند.
وی افزود: آموزش و مهارت آموزی زمینه ساز ایجاد اشتغال است و باعث کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر اظهارکرد: باید در شهرستان گناوه سند توسعه سرمایه انسانی ماهر تدوین شود تا نیاز و میزان نیروی لازم بازار کار و صنایع برای چندین سال‌ آینده مشخص شود.
فرماندار گناوه گفت: آموزش های مهارتی در شهرستان گناوه در حوزه هتلداری و گردشگری باید توسعه یابد.
سید علی پاک نژاد افزود: توانمندسازی نیروی انسانی ماهر با آموزش های فنی و حرفه ای ضمن ایجاد زمینه های اشتغال ، درصد قابل توجهی آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش خواهد داد.
وی اظهار کرد: باید در هر شهرستان مرکز آموزشی و پایلوت خاص آموزش های آن منطقه طراحی شود و از ظرفیت های دیگر شهرستان های استان در جهت تربیت نیروی ماهر هر منطقه استفاده کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.