اصغر پیرهادی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با اجرایی شدن برنامه سامانه ثبت شرکتها و موسسه های غیرتجاری، مراجعه حضوری متقاضیان تاسیس و تغییرات شرکتها و موسسه های غیرتجاری حذف و درخواست ها درفضای الکترونیکی و بر خط پذیرش می شود.
وی ااضفه کرد: همچنین در این برنامه اصل اوراق و صورت جلسه های مرتبط هیات مدیره از طریق پست دریافت و مراحل ثبت شرکت و موسسه ها غیرحضوری و ازطریق سامانه به صورت لحظه ای توسط درخواست کننده قابل پیگیری است.
پیرهادی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدام ها و عملکرد این اداره باعث جلوگیری از اختلاف ها و بهداشت حقوقی می شود، علاوه بر وظیفه ذاتی ثبت انواع شرکتها وموسسه های غیرتجاری داخلی وخارجی، در صورت بروز اختلاف کمک قابل توجهی از لحاظ دقت و سرعت به مراجع قضایی می کند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: شفاف سازی و سرعت بخشی درامورتاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی ازجمله شرکتها وموسسه های غیرتجاری وحذف اوراق فیزیکی، صحت سنجی اطلاعات از جمله شناسه ملی اشخاص حقوقی، کد ملی مدیران، بازرسان، آدرس و کد پستی و سرعت بخشی در تعیین نام بخشی از مزایای اجرایی شدن سامانه جامع است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط در 6ماه اول سال جاری 389 شرکت و134موسسه غیرتجاری ثبت شده و در این مدت سه هزار و 68 مورد تغییرات نیز به ثبت رسیده است.
پیرهادی گفت: راه اندازی سامانه های جامع مرتبط با ثبت شرکت ها باعث ارتقای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای کشور در مجامع بین المللی می شود که در این ارتباط استان بوشهربا دارا بودن 24هزار و 14 شرکت و موسسه غیر تجاری توانسته است دربرنامه چهارم توسعه قضایی ونظارت براجرای برنامه عملیاتی از لحاظ آماری رتبه سوم را در کشور بدست آورد.
وی یادآور شد: بخشی از متقاضیان نسبت به ابعاد حقوقی درخواست، اطلاع ندارند و همین امر باعث ثبت ناقص و در بعضی از موارد ثبت غیر قانونی درخواست مانند درخواست تاسیس شرکت هایی در حوزه فعالیت های حاکمیتی می کنند.
پیرهادی گفت: در برخی از موارد این معضل با مراجعه متقاضیان به برخی از واسطه ها و دلالان غیرمجاز چالش ها را دو چندان کرده و واسطه ها یا دفاتر ارائه خدمات ثبتی غیرمجاز با گرفتن هزینه های سنگین و پی گیری نکردن کارمتقاضی موجب بروز مشکلاتی متعدد و غیر قابل جبران می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.