به گزارش ایرنا کارگران شرکت توانمند بعنوان یکی از پیمانکاران فازهای 22و24 پارس 2 مدعی هستند که از تیرماه امسال تاکنون حقوق دریافت نکرده اند.
تجمع کنندگان با بیان اینکه تاخیر درپرداخت حقوق تامین معیشت آنان را با مشکل روبرو کرده است یادآورشدند: تاخیر چندماه در پرداخت حقوق به رویه ای عادی برای پیمانکاران در فازهای 22و24 تبدیل شده است.
فرماندار کنگان نیز در این زمینه گفت: مدیریت ناکارامد برخی از شرکت های پیمانکاری در فازهای 22و24 باعث شده تا کارگران برای احقاق حقوق خود مجبور به تجمع شوند.
عبدالنبی یوسفی در گفت وگو با ایرنا افزود: در پارس 2 حدود 21هزار نفر شاغل هستند که از این شمار حدود شش هزار نفر مربوط به فازهای 22و24 است.
وی یادآورشد: بیش از 19 شرکت پیمانکاری در پارس 2 مشغول بکار هستند.
فرماندار کنگان اضافه کرد: هفته گذشته نیز کارگران فازهای یادشده در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق تجمع کردند.
یوسفی ادامه داد: موضوع چالش های کارگری شاغلان در پارس 2 در کمیسیون اشتغال شهرستان کنگان بررسی شده است .
وی گفت: نتایج پیگیری ها بیانگر این است که کارفرما هیزنه ها را پرداخت کرده است اما شرکت های پیمانکاری به موقع مطالبات کارگران خود را نمی پردازند.
به گزارش ایرنا با حضور کارفرما و قوق پرداخت حقوق کارگران تا هفته آینده این تجمع پایان یافت.
طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز ترش، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد، دو هزار و ٨٧٠ تن ال پی جی و دو هزار و ٧٤٠ تن اتان در حال انجام است.
میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ ترین منبع گازی جهان است که روی خط مرزی مشترک ایران قرار دارد؛ مساحت این میدان 9700 کیلومتر مربع است که سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد.
ذخیره گاز این بخش از میدان 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.
هم اکنون بخش های عمده ای از سرویس های جانبی پالایشگاه به منظور تکمیل زنجیره تولید گاز از نخستین ردیف شیرین سازی فازهای 22،23و24 پارس جنوبی آماده بهره برداری شده است.
7212/6045** خبرنگار : عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.