در ادامه این مطلب آمده است: سرپرست باشگاه استقلال تهران در واکنش به تنبیه انضباطی مهدی قائدی در گفتگو با رادیو ورزش گفت: 'به ما گزارش دادند که قبل از آمدن بازیکنان به رختکن مهدی قائدی که از بازی نکردن عصبانی بوده با ناراحتی لباسش را به زمین می زند. بعد هم گویا به آقای شفر بی احترامی می کند و ایشان هم او را تنبیه انضباطی می کند.'
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با رادیو ورزش درباره بی احترامی قائدی به شفر اظهار داشت: 'فکر نمی کنم به آقای شفر بی احترامی کرده باشد، قائدی جوان شهرستانی است که از فرهنگ دیگری آمده، پسر ساده ای است و زبر و زرنگی های دیگران را ندارد.'
آقای عبداللهی؛ کلامتان در شان مردم استان بوشهر نبود
اگرچه کسی از رفتار قائدی حمایت نکرده و قطعا خودِ او هم از بابت چنین ناپختگی آن هم در تیم بزرگی مانند استقلال تهران پشیمان است اما نمی توان آن را به فرهنگ دیگر نقاط ربط داد.
باید از سرپرست استقلال تهران پرسید ناپختگی یک جوان چه ارتباطی به فرهنگ یک منطقه یا شهرستانی و تهرانی بودن دارد؟
با نگاهی به وضعیت اسفبار فوتبال ایران مشاهده می شود بسیاری از ورزشکارانی که در تیم های مختلف حاشیه سازی می کنند از همان فرهنگی آمده اند که شاید مدنظر آقای عبداللهی باشد، بنابراین نمی شود کم تجربگی یک جوان را به پای فرهنگ یک منطقه نوشت.
متاسفانه برخی مسئولین در بیان بعضی کلمات عنایت و توجه لازم را نداشته و اگرچه ممکن است نیت بدی هم نداشته باشند اما ناآگاهی و گاها سهل انگاری آنان باعث می شود سخنانی را بر زبان بیاورند که بار منفی آن بیش از کمک به آرامش فضای حاکم است.
وقتی بازیکنان بزرگ تیم های مطرح دنیا حاشیه ساز می شوند
کسی از رفتارِ قائدی حمایت نمی کند ولی آقای عبداللهی باید متوجه باشد که بسیاری از بازیکنان بزرگ در تیم های مطرح دنیا هم گاهی اوقات تحت تاثیر روانی بعضی دیدارها رفتارهایی انجام می دهند که برای آنان ایجاد دردسر می کند اما مسئولین این تیم ها هیچ گاه چنین موضوعاتی را به شهرستانی بودن یا فرهنگ منطقه ای ربط نمی دهند.
قطعا کوبیدنِ پیراهن استقلال بر زمین به دلیل تعصب مهدی قائدی برای این باشگاه پرطرفدار بوده است بنابراین بهتر بود حالا که به خاطر چنین رفتاری این بازیکن باآتیه فوتبال کشورمان مورد تنبیه سرمربی آلمانی خود قرار گرفته است، سرپرست استقلال فضای موجود را به طریق بهتری مدیریت می کرد نه این که شهرستانی بودن یا فرهنگ های متفاوت را دلیل چنین رفتاری بداند.
یقینا پیشینه فرهنگی مردم استان بوشهر اجازه نمی دهد آن ها هم سخنان نادرستی مانند آنچه که سرپرست تیم استقلال بیان داشته است، مطرح نمایند وگرنه باید از آقای عبداللهی پرسید که شما با چه فرهنگی در باشگاه بزرگی مانند استقلال تهران پست گرفته اید که از عهده تجزیه و تحلیلِ کلمات برنیامده و ناپختگی یک جوان را به اختلاف فرهنگ ها ربط می دهید؟
اگرچه سخن در این مورد بسیار است اما به دلیل سوابق درخشانی که نصراله عبداللهی، سرپرست فعلی باشگاه استقلال و پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان دارد و به احترام وی از آن ها صرفنظر کرده و بر خلاف میل باطنی این چند سطر را منتشر کردیم شاید برای سایر بزرگان فوتبالی و غیر فوتبالی این کشور درسی باشد که نباید اشتباه فردی یک جوان را به شهرستانی بودن یا فرهنگ یک منطقه ربط بدهند.
در پایان باید به آقای عبداللهی متذکر شد حالا که بر اساس گفته های خودتان مهدی قائدی شهامت عذرخواهی از شفر، سرمربی آلمانی استقلال تهران را داشته است شما نیز شهامت به خرج داده و به خاطر به کار بردن ادبیات نامناسبی که درمورد فرهنگ این بازیکن جوان به کار برده اید، از مردم استان بوشهر عذرخواهی کنید.
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.