به گزارش ایرنا، دریادار دوم رضا عباسی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: از سال 1387با تدابیر و دستور فرمانده کل قوا حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای آزاد و بین المللی بطور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: ناوگروه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مدت 2 بار از کانال سوئز به دریای مدیترانه عبور کرده است که افتخاری مهم برای نیرو دریایی محسوب می شود.
عباسی ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته نیز برای نخستین بار ناوگروه ارتش به جنوب اقیانوس اطلس در آفریقا جنوبی اعزام شدند.
وی افزود: در مدت حضور این ناوگروه در این منطقه تنها یک کشتی تجاری به تصرف دزدان دریایی درآمد که با کمک ناوشکن جماران از تصرف دزدان دریایی خارج شد.
عباسی، در ارتباط با انتقال منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از بوشهر به مقصد بندر راهبردی جاسک گفت: این انتقال طی یک فرایند 10 ساله صورت می گیرد که در قالب آن یگان های زیرسطح، سطحی و پروازی به بندر جاسک در سواحل مکران منتقل می شوند.
وی یادآور شد: این انتقال به موازات احداث زیرساخت های لازم در بندر جاسک محقق می شود که با تحقق این مهم زمینه انجام ماموریت های اطلاعاتی و امنیتی نیروی دریایی ارتش در آن منطقه فراهم خواهد شد.
عباسی تاکید کرد: توسعه سواحل مکران نیازمند احداث زیرساخت های مناسب در حوزه دریاست که در این ارتباط اقدامات خوبی دردست اجراست.
7212/6043*8
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.