به گزارش ایرنا، حمید زارعی روز شنبه در این آیین افزود: پامنبری ‌خوانی از قدیمی‌ ترین سبک‌ های نوحه‌ خوانی و عزاداری در استان بوشهر است و بدلیل علاقه‌ مندی مردم باتوجه به گسترش روز افزون استفاده از تلفن‌های اندروید تصمیم به طراحی و ساخت نرم افراز آموزشی نوحه های پامنبری در پلتفرم اندروید گرفته شد.
وی یادآورشد: از ویژگی و امکانات این نرم فزار فراهم کردن فضای یک استودیو مجازی که در آن صوت و تصویر ارائه شود و امکان فراگیری آموزش صحیح خواندن، ضبط و تصویر گزاری صدای مخاطب از امکانات اولیه پیش بینی شده برای این نرم‌افزار است.
وی ادامه داد: این نرم‌افزار ١٣ تراک گردآوری شده است و کاربر می‌تواند در گام اول ابتدا آنها را شنیده و همزمان متن آن را مشاهده کند و در گام دوم به جای نوحه ‌سرای اصلی شروع به خواندن کند و نرم‌افزار به طور دقیق صدای کاربر را با گروه جواب دهنده اشعار میکس و تا پایان نوحه این کار را ادامه می‌دهد.
زارعی تصریح کرد: نوحه خوانان این نرم افزار سید حسن حسینی، سید ابراهیم فقیه حسینی، سید عطاالله حسینی، سید محمد حسین حسینی، سید اسد الله حسینی و علی عاشوری از روستای چارک و غلامحسین عاشوری و محمد زارعی از روستای درازی، صدابردار حسین کللی، طراح و برنامه نویسان حمید حق جو و سعیده معصومی هستند.
زارعی تصریح کرد: این نرم افزار توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی و با حمایت پارک فناوری و اطلاعات دشتی تهیه شده است.
7206/6045**خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.