به گزارش ایرنا، عادل مقدس روز شنبه در همایش ازدواج آسان و پایدار در تالار فرهنگ دیر اظهارداشت: برای تداوم زندگی زناشویی به‌جای سخت‌گیری باید ملاک‌ها و معیاری‌های اسلامی و شرعی مدنظر زوجین و خانواده‌ها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اگر ازدواج‌ها بر اساس معیارهای عقل و شرع باشد زندگی پایداری را به همراه دارد و در نتیجه شاهد یک خانواده موفق و به‌تبع آن یک نسل موفق و جامعه‌ای سالم و خوب خواهیم بود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی طی سال‌های 91 تا 95 تنها پنج درصد ازدواج‌های ثبت‌شده در استان بوشهر مربوط به شهرستان دیر بوده و در این سال‌ها، آمار طلاق در شهرستان دیر از 15 به 24 درصد افزایش‌یافته است.
وی افزود: تغییر در نگرش‌ها و روی آوردن خانواده‌ها به ملاک‌های غلط در ازدواج و مشکلات اقتصادی و اجتماعی باعث شده تا امروز شاهد بالا رفتن سن ازدواج در جامعه باشیم.
مقدس با اعلام اینکه آمار ازدواج در کشور به ازای هر یک‌هزارنفر 12 نفر است، گفت: بررسی آماری ازدواج در سطح شهرستان دیر نشان می‌دهد که این آمار در این شهرستان 9 نفر است که از شاخص کشوری کمتر است.
وی با تاکید بر لزوم بازگشت خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی ادامه داد: ایمان، اخلاق و اصالت خانوادگی به معنای پاکی و نجابت سه عنصری مهم است که در زندگی یک جوان مسلمان باید لحاظ شود.
7207/ 6045**خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.