ناصر کرمی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد دانش آموز در 9 هزار و 496 کلاس درس با همراهی 14هزار و 174 فرهنگی ساماندهی می شوند.
وی اضافه کرد: از این تعداد دانش آموز 118هزار و 605نفر در مقطع ابتدایی، 43هزار و 305 نفر متوسطه اول، 17هزار و 872 نفر متوسطه دوم، هفت هزار و 4 نفر فنی و کاردانش، 881نفر استثنایی و پنج هزار و 597 نوآموز در پیش دبستانی ثبت نام شده اند.
کرمی اظهار کرد: در زمان حاضر ثبت نام بیش از 95 درصد دانش آموزان وارد سامانه شده و مابقی نیز که هنوز هدایت تحصیلی نشده اند، در دست اقدام هستند.
وی در باره نوآموزان پیش دبستانی گفت: تلاش می شود پوشش تحصیلی این نوآموزان از 70 درصد سال گذشته به 100 درصد در سال جاری افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: مهمترین عامل برای شروع سال تحصیلی جدید تامین نیروی انسانی است که با تامین 340 نیروی حق التدریس جدید مشکل کمبود نیرو برطرف شد و در برخی مناطق نیز با اضافه کار همکاران این کمبود نیرو جبران می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، تامین نشدن بخشی از مطالبه های حق التدریس سال گذشته معادل هشت میلیارد ریال و تامین سرانه دانش آموزان که رقم قابل توجهی است را از مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
کرمی یادآور شد: در زمان حاضر یک میلیارد و 600 میلیون ریال سرانه 41 مدرسه شبانه روزی استان تامین شده است و مابقی مدرسه های عادی هنوز چشم انتظار تامین سرانه هستند.
وی با اشاره به طرح روستا مرکزی گفت: برای اجرای طرح روستا مرکزی در استان بوشهر که 6 هزار و 532دانش آموز زیرپوشش آن قراردارند 23 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه 23میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات تجهیزاتی از جمله سرمایشی مدارس این استان تامین کرده است.
کرمی از همکاری مردم، بخشداران، شوراهای اسلامی، شهرداری ها و استانداری در اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در این استان تقدیر کرد و گفت: انتظار می رود این طرح با همکاری همه آحاد جامعه برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان و معلمان همچنان ادامه یابد.
وی یادآور شد: طرح تقویت بنیه علمی امسال علاوه بر دانش آموزان کنکوری و متوسطه برای دانش آموزان ابتدایی و توانمندسازی معلمان در استان ادامه می یابد.
کرمی بیان کرد: با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان بوشهر رتبه های زیر هزار در کنکور امسال 1.5برابر رشد نشان می دهد.
وی اظهار کرد: برهمین اساس رتبه های زیر هزار از 124به 183 رتبه افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در باره انسداد مبادی بی سوادی در این استان گفت: با همکاری بخش ها و آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق دانش آموزانی که در دوره ابتدایی و متوسطه اول سال گذشته ترک تحصیل کردند، شناسایی و زمینه بازگشت آنها به تحصیل فراهم می شود.
وی افزود: بیماری، ازدواج دختران برخی پایه ها، آسیب های اجتماعی، برخی معلولیت هایی که امکان آموزش ندارند از جمله علت های ترک تحصیل دانش آموزان در استان بوشهر است.
کرمی، در باره ارتقای شاخص ثبت نام در بخش فنی و حرفه ای گفت: با توجه به اینکه هنوز ثبت نام به پایان نرسیده امکان ارائه آمار نهایی نیست ولی پیش بینی می شود، استقبال از رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش امسال نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است.
وی در باره سرویس های مدارس گفت: با همکاری آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، شهرداری، تاکسیرانی، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه های اجرایی هماهنگی های لازم برای استفاده از شرکت های مشخص تاکسیرانی برانجام سرویس مدرسه انجام شده و خانواده ها از این ظرفیت ایجاد شده برای اطمینان خاطر خود استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه تلاش می شود 70 تا 80 درصد دانش آموزان استان برای استفاده از سرویس مدرسه سازماندهی شوند گفت: با توجه به اینکه براساس هماهنگی ها مدیران مدرسه مجاز به استفاده از شرکت های رسمی مجوز دار برای حمل نقل دانش آموزان استفاده می کنند خانواده ها به مدیران مدرسه در این مورد اعتماد کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.