به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: از مجموع 200 اورژانس اجتماعی که در دولت یازدهم در کشور راه اندازی شده است 150 واحد در سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی اضافه کرد: با توجه به کارکرد اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب ها توسعه و راه اندازی این واحدها در شهرستانهایی که با آسیب های اجتماعی روبه رو هستند، همچنان ادامه دارد.
محسنی بند پی اظهار کرد: مداخله در طلاق از جمله دیگر وظایف بهزیستی است که در این مسیر سامانه ثبت الکترونیکی طلاق راه اندازی شده و زوجینی که در بدو شروع زندگی با مشکل روبه رو شوند به مشاوران تخصصی ارجاع داده می شوند.
وی یادآور شد: در این بخش نیز الگوی دادگاه درمان مدار و گسترش مراکز درمان اجتماع مدار ارائه می شود.
محسنی بند پی اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی در جامعه منوط به استفاده از ظرفیت های اجتماعی است که نباید از آنها غافل بود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در باره برطرف کردن مشکل سوء تغذیه کودکان گفت: در زمان حاضر در همه مهدهای کودک هفت استان و حاشیه همه کلانشهرهای کشور طرح یک وعده غذای گرم اجرا می شود.
محسنی بند پی یادآور شد: براساس بررسی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطقی که سازمان بهزیستی برای برطرف کردن مشکل تغذیه کودکان ورود کرده است این مشکل 40 درصد کاهش یافته است.
وی در مورد تامین مسکن برای خانواده هایی که دارای 2 معلول هستند گفت: در زمان حاضر همه خانواده های 2 معلول به بالا معادل 11 هزار و 300 خانوار در سامانه ثبت نام شده اند و براساس توافق با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز وسازمان ملی زمین و مسکن باید این واحدها تا نیمه سال 98 احداث و تحویل داده شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: تاکنون از این تعداد واحد مسکونی 2 هزار و 500 واحد احداث و تحویل جامعه هدف شده است.
محسنی بند پی یادآور شد: افزون براین 45هزار خانوار سرپرستی زن و تک معلولی نیز در کشور شناسایی شده است که کار احداث مسکن برای این قشر نیز در دست اجراست و تا پایان سال 98 این افراد نیز از مسکن مناسب بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: پیشگیری همه جانبه سیستمی و فرایند محور در بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها از جمله راهبردهای سازمان بهزیستی در دولت دوازدهم است.
محسنی بند پی اظهار کرد: براساس ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه گسترش طرح غربالگری ژنتیک ازدواج تکلیف شده است در این ارتباط هر فردی که در بحث ازدواج می خواهد اقدام کند باید پرسشنامه سه صفحه ای را تکمیل و خانواده های پرخطر و خانواده هایی که شجره اختلال های ژنتیک در آنها وجود دارد نیز باید به مشاوران ژنتیک و مراکز تشخیص طبی معرفی شوند.
وی با تاکید بر معرفی آسیب های اجتماعی در مدرسه ها و مهدهای کودک نیز گفت: طراحی نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان و پیشگیری خانه به خانه از اعتیاد واستقرار تیم های اجتماع محور در محله های پرخطر از جمله دیگر طرح های مهم سازمان بهزیستی است.
وی مداخله های علمی و استاندارد بودن خدمات و اقدامات مبتنی بر شواهد و یافته های علمی از جمله دیگر راهبردهای سازمان بهزیستی است که در این ارتباط توسعه اورژانس های اجتماعی از سیاست های این سازمان است.
رئیس سازمان بهزیستی پیشگیری از پنج هزار و 340 مورد خودکشی و کاهش 8.3درصدی طلاق در کشور را از جمله کارکردهای موثر این سازمان در سال گذشته عنوان کرد.
مدیرکل جدید بهزیستی استان بوشهر گفت: امروز رویکرد سازمان بهزیستی از درمان و رسیدگی کلاسیک و معمولی به پیشگیری از قبل از تولد تا دوره سالمندی ارتقا یافته است.
علی پولادی ریشهری افزود: با وجود گستره فعالیت سازمان بهزیستی تلاش می شود با شناسایی استعدادها و توانمندی های نیروهای سازمانی به نحو مطلوبی استفاده شود.
در این آئین علی پولادی ریشهری به عنوان سرپرست بهزیستی استان بوشهر معرفی و از خدمات خدیجه پوربهی تقدیر شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.