به گزارش ایرنا، ستار محمودی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح آب شیرین کن روستای باشی تنگستان در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته اجرای طرح های آب شیرین کن هزینه های بالایی در برداشت که با تغییر صورت گرفته در فناوری مرتبط با آن هزینه های اجرای این طرح ها کاهش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: با این حال علاوه بر ضرورت در موضوع مصرف مدیریت آب نیاز است قبل از ورود روان آبها به دریا در زمینه جمع آوری مدیریت آن اقدام لازم صورت گیرد تا در این بخش متحمل هزینه های زیاد شیرین سازی آب نشویم.
استانداربوشهر گفت: در این ارتباط در استان بوشهر اقدام های خوبی صورت گرفته و احداث پنج سد در برنامه قرار دارد.
سالاری افزود: از این شمار سد تنگ ارم عملیات اجرایی آن به انجام و بهره برداری رسید و سایر سدها نیز در مراحل احداث و تامین مجوزهای نهایی برای شروع عملیات اجرایی قرار دارند.
وی بیان کرد: سدهای باغان و دشت پلنگ تامین سرمایه مورد نیاز از طریق فاینانس مصوب شده و برای سد باهوش نیز امیدواریم برای سال آتی ردیف بودجه ای مناسبی تعریف شود.
سالاری گفت: در ارتباط با سد دالکی نیز اکنون در دست احداث است چهار هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است
وی افزود: در حوزه آبخیز داری نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در این بخش یکهزار و 300 میلیارد ریال پروژه برای سال جاری تعریف شده است.
سالاری یادآور شد: افزایش میزان تامین آب از سد کوثر و پایداری منبع تامین آب چشمه ساسان کازرون از جمله اقدامات پیش بینی شده برای تامین کم آبی موجود در استان بوشهر است که با روند خوبی در دست اجراست.
وی در ارتباط با آب شیرین کن های پیش بینی شده برای استان بوشهر گفت: از 6 آب شیرین کن پیش بینی شده برای استان بوشهر تاکنون 2 آب شیرین کن به بهره برداری رسیده و احداث چهار آب شیرین کن نیز در دستور کار قرار دارد.
عملیات اجرایی آب شیرین کن روستای باشی تنگستان در آئینی با حضور سرپرست وزارت نیرو و شماری از مسئولان استان بوشهر روز پنجشنبه آغاز شد.
این طرح که با سرمایه گذاری 210 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ظرف مدت 18 ماه احداث می شود با اتمام آن و تولید روزانه هفت هزارو 500 متر مکعب آب 36 روستا و یک شهر با جمعیت 28 هزار نفر زیر پوشش قرار می دهد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.