به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره آرش باقرپور، محمدرضا باباعلی و امیرحسین پرهیزگار مدال برنز و محمد خوش رفتار، فائزه شهریاری و مه جبین شولی موفق به کسب دیپلم افتخارنانو از ستاد کشوری نانو شدند.
کرمی بیان کرد: پژوهش سرای متقین برازجان نیز به عنوان پژوهش سرای برتر کشور در میانگین تراز علمی داوطلبان و کیفیت آموزشی و رتبه سوم دبیرخانه استانی کشور انتخاب و 2 لوح تندیس افتخار ستاد نانوی کشور نیز از سوی مرتضی عسکرپور مربی این تیم دریافت شد.
وی ادامه داد: برگزاری این المپیادها عامل مهمی برای شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان و سوق دهی آنها به سمت حوزه های فناوری نوین است.
کرمی بیان کرد: شاخص های آموزشی بیانگر حرکت برنامه محور و استفاده از همه ظرفیت ها در آموزش و پرورش استان بوشهر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب 2 مقام اول کشوری از سوی دانش آموزان همیار مشاوراستان بوشهر نیز گفت: این مقامها در زمینه های اخلاق و عبادی در اردوی کشوری همیاران کسب شده است.
کرمی حضور فعال، با شور و نشاط دانش آموزان همیار مشاور در مدرسه را گامی بلند برای تحقق آموزش و پرورش پویا و دانش آموز محور معرفی کرد.
وی تقویت روحیه مشارکت جویی و حس مسئولیت پذیری، ارتقای سلامت روان و ارتباط موثر، ایجاد همدلی و رشد همه جانبه شناختی، عاطفی، روانی و اجتماعی دانش آموزان را از مهمترین هدفهای طرح همیاران عنوان کرد.
کرمی ترویج فرهنگ راهنمایی و مشاوره، تقویت توانمندی فردی-اجتماعی و افزایش میزان سازگاری دانش آموزان در زندگی را از دیگر هدفهای طرح همیاران بیان کرد.
وی یادآور شد: امسال 60 دانش آموز دختر و پسر در قالب دو تیم همیار مشاور از استان بوشهر در سومین همایش همیاران که در هفته نخست شهریور در استان های اصفهان و چهارمحال بختیاری برگزار شد، شرکت کردند.
کرمی گفت: ایجاد فضای شور و نشاط ، افزایش روحیه شادابی و مسئولیت پذیری در میان دانش آموزان از صفات بارز و تاثیرگزار همیاران در کلاس درس و محیط مدرسه است وهمچنین ارتباط موثر و مشارکت جویی از مهمترین ابزار کار این دانش آموزان به شمار می رود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: همیار مشاوران پل ارتباطی موثر بین فراگیران و مشاوران و زبان گویای آنان در کلاس درس هستند وباید هنر و مهارت برقراری روابط بین فردی با همسالان را در خود پرورش دهند.
همیار مشاوران دانش آموزانی هستند که بیشترین مقبولیت نزد دیگر همسالان خود داشته و صداقت، رازداری، جرات مندی، عزت نفس، ثبات عاطفی، مهارت های اجتماعی، مسئولیت پذیری، خلاقیت، خویشتن پذیری، احساس ایمنی و ظاهری مرتب و آراسته دارند و یاریگر همسالان خود در حل مسائل و مشکلات تربیتی- تحصیلی هستند و به مشاوران مدارس در شناسایی و ارجاع دانش آموزان کمک می کنند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.