سید ناصر جابری روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:این همایش ملی در چهار محور تعریف ویژگی ها، چارچوب گونه ها، نقد و بررسی ادبیات عامه، ادبیات عامه و مطالعات بین رشته ای و محورهای ویژه برگزار می شود.
وی بیان کرد: در محور نخست همایش به معرفی و نقد شیوه های پژوهشگران ایرانی و خارجی در حوزه ادبیات عامه، روش شناسایی مطالعه و تحقیق، نسبت و تعامل ادبیات رسمی و ادبیات عامه پرداخت می شود.
جابری ادامه داد: در محور نقد و بررسی ادبیات عامه نیز به ادبیات داستان عامه( گونه ها، ریخت شناسی، معرفی قصه ها و بن مایه ها)، شعر عامه و بومی سروده ها، ادبیات عامه و نقش آن در وحدت ملی، ادبیات عامه و اسطوره ، ادبیات عامه و ادبیات کودک و نوجوان پرداخته خواهد شد.
وی اضافه کرد: در محور ادبیات عامه و مطالعات بین رشته ای نیز ادبیات عامه و پویانمایی، ادبیات عامه و زبان شناسی، رابطه و نسبت هنرهای عامه با ادبیات عامه، و ادبیات عامه و جامعه شناسی مطالعات تطبیقی در ادبیات مورد بررسی قرار می گیرد.
جابری ادامه داد: در بخش محورهای ویژه نیز به معرفی و تحلیل اشعار شاعران و نویسندگان بوشهر ، بررسی تحلیل گویش ها و تنوع زبانی و بررسی ادبیات عامه استان بوشهر پرداخته خواهد شد.
وی گفت: در این همایش از سید جعفر حمیدی نیز بعنوان پژوهشگر و شاعر بومی سرای استان بوشهر تجلیل می شود.
جابری عنوان کرد: دومین همایش ملی نگاهی نو به زبان و ادب عامه در بوشهر 9 اسفند ماه و در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد.
7212/6045 **خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.