به گزارش ایرنا، امرالله پاراد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 12 درصد از مشترکان نیز میزان هزینه برق مصرفی آنها در دوره 2ماهه 1تا 2 میلیون ریال و 1.5 درصد مشترکان نیز 3 تا 4 میلیون ریال است.
وی بیان کرد: مابقی مشترکان برق این استان نیز میزان پرداختی آنها بابت مصرف برق فراتر از چهار میلیون ریال است.
پاراد ادامه داد: بخش کمی از قبض های با مبلغ هزینه بالا بر اثر معیوب بودن کنتورهای برق و اشتباه ماموران قرائت رخ می دهد که در این ارتباط مشترکان می توانند از امور مشترکین این شرکت دلیل افزایش مبلغ قبض برق خود را جویا شوند.
وی یادآورشد: در سال گذشته مشترکان برق استان بوشهر در بخش خانگی ماهانه 435 هزار ریال بابت قبض های برق مصرفی پرداخت داشتند و در یک سال گذشته هیچ افزایشی در تعرفه برق صورت نگرفته است.
پاراد، با بیان اینکه محاسبه برق مصرفی مشترکان در استان بوشهر به صورت 9 ماه فصل گرم محاسبه می‌شود افزود: طبق مصوبه هیات دولت استان‌های جنوبی از جمله استان بوشهر به عنوان مناطق گرم یک در نظر گرفته شده‌اند و دوره زمانی فصل گرم 9 ماه و فصل سرد سه ماه است.
وی با بیان اینکه تغییر در نرخ تعرفه مصرف برق تنها از طریق مصوبه مجلس امکان‌پذیر است اظهارکرد: آخرین تغییرات تعرفه مصرف برق مرداد سال 95 بود که 10 درصد افزایش پیدا کرد.
پاراد، بیان کرد: در پنج ماه امسال 826 هزار قبض مصرف برق به مشترکان ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: در این مدت انرژی برق تحویلی به شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر سه میلیارد و 840 میلیون کیلو وات ساعت بود که از این میزان 2 میلیارد و 640 میلیون کیلووات ساعت برق به فروش رسید.
پاراد بیان کرد: در مدت یاد شده پیک مصرف برق کل استان در 29 مردادماه با افزایش 7.5 درصدی در مقایسه با سال گذشته به یکهزار و 920 مگاوات رسید و پیک بار توزیع نیز با افزایش 8 درصدی یکهزار و 610 مگاوات بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: امسال به دلیل افزایش 1 تا 2 درجه ای دمای هوا میزان برق مصرفی استان بوشهر افزایش پیدا کرد که با این وجود با همکاری خوب مردم و تغییر ساعت کار ادارات میزان خاموشی مشترکان به حداقل ممکن رسید.
وی افزود: در حوزه مصرف هنوز جای زیادی برای کار وجود دارد و مشترکان می توانند به طرق مختلفی میزان برق مصرفی خود را با رعایت الگو بهینه مصرف، کاهش دهند.
پاراد گفت: در پنج ماه نخست سال جاری به ازای هر مشترک برق با کاهش 10 دقیقه ای 240 دقیقه خاموشی داشتیم که این کاهش عمده آن ناشی از انجام تعمیرات اساسی و پیشگیرانه پیش از فرا رسیدن فصل گرما و شست و شوی شبکه های برق به شیوه خط گرم است.
وی اضافه کرد: در شبکه های برق واقع در جوار ساحل به دلیل آلودگی های مه نمکی در هشت ماه از سال شست و شوی آنها بطور ماهانه انجام می شود.
پاراد گفت: از سال 94 به بعد همه کارهای مربوط به توسعه و بازسازی شبکه های برق در استان بوشهر با استفاده از شیوه خط گرم بدون اعمال خاموشی صورت می گیرد که این امر در استان بوشهر توسط 12 خط گرم در سطح 10 شهرستان اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: در این استان به دلیل ساحلی بودن و شرایط آب و هوایی خاص آن میزان استهلاک شبکه های برق بالا است که این امر باعث هزینه های زیادی برای نوسازی و بازسازی شبکه های برق در طول سال می شود.
وی با اشاره به افتتاح طرح های برق رسانی در هفته دولت امسال بیان کرد: در هفته دولت به ارزش 520 میلیارد ریال طرح برق رسانی افتتاح شد که بخش عمده‌ای از آن در زمینه توسعه و نوسازی شبکه برق رسانی بود.
شمار مشترکان برق استان بوشهر نزدیک به 400 هزار نفر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.