به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: جنایت هولناک ارتش و افراطیون بودایی میانمار در کشتار مسلمانان این کشور محکوم است.
وی یادآورشد: در جنایت قتل و عام مسلمانان میانمار براساس آخرین آمار یکصد هزار نفر کشته شده اند ولی هیچکدام از نهادهای حقوق بشری فریادی برنیاوردند.
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: چنانچه در آمریکا یا انگلیس افرادی مورد تعرض داخلی قرار گیرند تمام مراکز حقوق بشری و خبری فریاد وا بشر سر می دهند ولی این همه مسلمان در کشور میانمار قتل و عام می شوند هیچ فریادی از آنها بر نمی آید.
وی گفت:سران مرتجع کشورهای عربی نیز توابع اربابان خود خود هستند و آنها نیز در قبال نسل کشی مسلمانان در میانمار سکوت درپیش گرفتند.
صفایی بوشهری با تقدیر از ستاد بزرگداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهارداشت: تاریخ هنوز به معنی واقعی بزرگی این شهید و علمای برجسته زمان آن را بخوبی نشناخته است.
وی یادآورشد: چنانچه رشادت های شهید رئیسعلی دلواری و علمای دینی مانند آیت الله معتقد اهرمی و مجتهد برازجانی نبود امروز جنوب ایران در اشغال کشورهای استعمار گر قرار داشت.
صفایی بوشهری با بزرگداشت دهه امام و ولایت اظهارداشت: پیام غدیر بالاترین و کلام خداوند برای جامعه بشریت است چون در قالب آن مسیر حرکتی انسان ها مشخص شده است.
وی گفت: در این راستا از مردم ولایت مدار استان بوشهر دعوت می شود در ویژه برنامه های عید غدیر حضور ولایی و چشمگیر داشته باشند.
نماگزاران بوشهری پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، آنان با سردادن شعارهایی ، سکوت مجامع بین المللی را در قبال نسل کشی و فاجعه انسانی رخ داده در میانمار را محکوم و با ابراز همدردی با بازماندگان کشتار صورت گرفته در میانمار خشم و انزجار خود را از ارتش میانمار اعلام کردند.
'مرگ بر بودای افراطی'، 'مرگ بر تکفیری و وهابی'، 'مرگ بر آمریکا'، ' مرگ بر انگلیس' و ' سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن' از جمله شعارهای راهپیمایان بوشهری است.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و100 هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگترین چالش 'آنگ سان سوچی' رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.