اکبر صابری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از منابع درآمدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تزانزیت کانتینر از بندر بوشهر به این منطقه است که این مهم از حدود 2 سال پیش تاکنون متوقف شده است.
وی بیان کرد: این رویه نادرست توسط گمرک ایران در پیش گرفته شد اما در نتیجه پیگیری ها، معاونت حقوقی رئیس جمهوری، موضع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را تایید کرد که امیدواریم با تمکین گمرک ایران به این موضوع حق ترانزیت کانتینر از بندر بوشهر به این منطقه ویژه به عنوان اصلی ترین منبع درآمدی آن بازگردانده شود.
صابری یادآور شد: منطقه ویژه اقتصای بوشهر در مدت پس از توقف ترانزیت کانتینر به این منطقه، نیازهای مالی خود را از طریق پس انداز و ذخیره ای که پیش از این داشته تامین می کند و امیدواریم با حل این مشکل، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر رونق دوباره خود را باز یابد.
وی گفت: یکی از عواقب مهم قطع شدن منبع اصلی درآمد منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تاخیر هفت ماهه در پرداخت حقوق کارکنان است که امیدواریم با حل این مشکل حقوق آنان در آینده نزدیک پرداخت شود.
صابری ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ورشکسته نیست زیرا این منطقه دارای منابع ذخیره ای است که در شرایط اضطراری قابلیت استفاده از آنها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با برنامه ریزی و تدابیر انجام شده تامین منابع درآمدی جدید را در پیش گرفته است گفت: با اجرایی شدن این تدابیر و برنامه ها تراز تجاری این منطقه تا سه ماه آینده در مسیر مثبت شدن قرار می گیرد.
صابری بیان کرد: این منطقه تاکنون بهای خدمات را از واحدهای تولیدی دریافت نمی کرد و در این ارتباط براساس مصوبه هیات دولت برای تامین هزینه های منطقه، درصدد دریافت بهای خدمات و شارژ ماهانه از واحدهای فعال در این منطقه هستیم.
وی ادامه داد: همچنین با برخی سرمایه گذاران نیز توافق های اولیه برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر انجام شده که در صورت اجرا 60 تا 70 درصد حقوق معوقه کارکنان از این محل پرداخت خواهد شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.