مجید پرویزی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با بهره برداری و افتتاح این واحدهای تعاونی با یکهزار و 876 نفر عضو زمینه اشتغال یکهزار نفر فراهم شده است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد این تعاونی ها 430میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که از این میزان 247میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.
پرویزی ادامه داد: بخشی از این واحدها تولیدی و دربخش های صنعت و کشاورزی راه اندازی شده که باعث افزیش تولید در استان بوشهر دهش است.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در باره تعاونی های مرزنشینان بیان کرد: فعالیت تعاونی های مرزنشیان در این استان منوط به دریافت کارتهای الکترونیکی توسط اعضای آنهاست.
پرویزی افزود: تاکنون 15 هزارو 480 نفر از اعضای تعاونی های مرزنشینان در استان بوشهر کارت الکترونیکی ویژه دریافت کرده اند.
وی یادآورشد: فعالیت و رونق دوباره تعاونی های مرزنشیان منوط به همکاری اعضا برای دریافت کارت های الکترونیکی است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته بازآفرینی نقش تعاونی های مرزنشینان و توانمند سازی آنها اظهار کرد: استان بوشهر پیشنهادهای خود را ارائه داده و انتظار می رود گشایش هایی در این زمینه صورت گیرد.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: هم اکنون 2هزار و 827تعاونی فعال و در دست اجرا با 300 هزار نفر عضو در استان وجود دارد.
پرویزی بیان کرد: از این تعداد 942تعاونی در بخش خدمات، 791 تعاونی در بخش کشاورزی و 500 تعاونی در بخش صنعتی و مابقی در بخش های حمل و نقل، عمران و مسکن فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: توسعه تعاونی های عمران در شهرستانهای استان بوشهر برای رونق اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تشکیل شده است.
وی یادآور شد: امسال 14 تعاونی برتر در استان بوشهر شناسایی و به جشنواره تعاونی های برتر کشور معرفی شده اند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.