به گزارش ایرنا، روابط عمومی کمیته امداد استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از احمد لطفی اعلام کرد: با اشاره به عید سعید قربان و سنت قربانی کردن مسلمانان از مردم متدین و دیندار استان، به ویژه حاجیان هم استانی بیت الله الحرام اولویت تقسیم هرگونه ولیمه، پذیرایی و قربانی‌هایشان را به نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد اختصاص دهند.
وی تصریح کرد: سنت قربانی کردن و توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان در این روز از اهمیت زیادی میان مسلمانان برخوردار است .
لطفی یادآورشد:دراستان بوشهر بیش از 27 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند که بیش از 50 درصد آنان را خانواده های بی سرپرست تشکیل می دهند.
وی افزود: در همین راستا کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی برای کمک به فقرا و نیازمندان، در کنار کمک‌های دولتی و امدادی تلاش می کند تا از طریق کمک های خیران و نیکوکاران بخشی از نیازهای نیازمندان را تامین کند.
لطفی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان و سنت قربانی کردن مسلمانان،بیان کرد: کمیته امداد استان بوشهر برای جمع آوری گوشت قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان آمادگی لازم دارد.
وی یادآور شد: در روز عید سعید قربان دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان آماده همکاری و دریافت نذرها و گوشت قربانی مردم نیکوکار و حاجیان هم استانی هستند.
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت:مردم، خیران و نیکوکاران علاوه بر تحویل کمک های غیر نقدی خود به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، می توانند کمک های نقدی خود را نیز از طریق شماره حساب 0105753982009 نزد بانک ملی یا از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی با شماره گیری#077*7788* پرداخت نمایند تا به دست نیازمندان برسد.
وی گفت: پارسال در عید سعید قربان خیران و حاجیان استان بوشهر سه میلیارد و 500 میلیون ریال اموال نقدی و غیرنقدی به نیازمندان کمک کردند که پیش‌بینی می شود این کمک های مردمی در عید قربان امسال دو برابر شود.
لطفی افزود: پیش‌ بینی می‌ شود هفت میلیارد ریال گوشت قربانی در عید سعید قربان در اختیار کمیته امداد استان قرار گیرد که این مهم با مشارکت سازمان حج و زیارت، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و کمیته امداد محقق می شود.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.