به گزارش ایرنا، اردشیرعلایی بحری روز شنبه در سومین روز از هفته دولت در آئین بهره برداری از سیستم آبیاری نخیلات شهرستان تنگستان افزود:درسالجاری نیز تاکنون 400 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان با 28 میلیارد ریال اعتبار مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده است که از این میزان یکصد هکتار آن مربوط به نخیلات است.
وی تصریح کرد: باتوجه به کم آبی و افت شدید سطح آبهای زیرزمینی در سالهای اخیر،تغییر شیوه آبیاری سنتی به نوین که منجر به صرفه جویی در مصرف آب می شود ضروری است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی تنگستان گفت: نیاز خالص آبیاری برای یک هکتار نخیلات در شهرستان تنگستان باتوجه به کیفیت پایین آب و تبخیر بالا 12هزار و 500 مترمکعب است که در روش سنتی با توجه به راندمان آبیاری 35 درصد نیاز حجم آب برای آبیاری نخیلات 35هزار و 700 مترمکعب است که این رقم در آبیاری تحت فشار با توجه به راندمان 85 درصد به 14هزار و 700 مترمکعب کاهش می یابد.
علایی بحری گفت: براین اساس به ازای هر هکتار آبیاری با سیستم آبیاری تحت فشار در نخیلات 21هزار مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد.
وی افزود: در صورت تامین اعتبار تا قبل از فصل کشت 700 هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان تنگستان به زیرپوشش سیستم آبیاری تحت فشار خواهد رفت.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.