به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی روز شنبه در نشست هم اندیشی نقش رسانه در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی افزود: در شرایطی که دشمن با تمام امکانات و ابزارها از فضای مجازی برای انتقال فرهنگ و هدف های خود به دنیا بهره می برد ما نیز باید برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی از این فرصت استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است که به طور خاص هم صهیونیزم، آمریکا و غرب برای ضربه زدن به آن برنامه ریزی می کنند.
وی یادآور شد: آنان با آگاهی از اهمیت اساس خانواده در فرهنگ ایرانی اسلامی، برای ضربه زدن به این بنیان مهم و اساسی برنامه ریزی می کنند.
سروستانی، با تاکید براینکه باید از فضای مجازی برای خدمت به دین استفاده کرد گفت: جای تاسف دارد که چرا در فضای مجازی تنها به اندازه 3 تا 7 درصد به حوزه دین پرداخته می شود.
وی با بیان اینکه معتقدیم کارهای دینی باید با مشارکت مردم انجام شود و سازمان تبلیغات تنها وظیفه نظارت و هماهنگ سازی را دارد گفت: در زمان حاضر در استان بوشهر 750 مبلغ، یکهزار و 200 هیات مذهبی ثبت شده، 700 شاعر و مداح مذهبی، 200 کانون فرهنگی تبلیغی، 300 موسسه و مرکز قرآنی فعال، 50 طرح آموزشی قرآن کریم و اتحادیه انجمن های اسلامی در استان بوشهر فعال هستند و ظرفیت خوبی برای تبلیغ به شمار می آیند.
وی یادآور شد: اصحاب رسانه می توانند از این ظرفیت های تبلیغی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه بهره برداری کنند.
سروستانی گفت: نظام جمهوری اسلامی متعلق به یک و جناح خاصی نیست بلکه می بینیم که در شرایط حساس همه گروه ها و جناح ها فارغ از نگاه های خود برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی همواره در صحنه حاضر هستند.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها یک نظام سیاسی صرف نیست بلکه یک نظام دینی است ودیدیم در صحنه انتخابات اردیهشت امسال که مردم با وجود برخی مشکلات ولی با شور و نشاط در صحنه حاضر شدند.
سروستانی با اشاره به هفته دولت گفت: رسیدن به استقلال از هدفهای اصلی انقلاب اسلامی است که با وحدت و همبستگی به وجود آمد و امروز نیز نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مقتدر در صحنه حضور دارد.
وی با بیان اینکه این عزت و توانمندی تنها با اتحاد و ایثار به وجود آمده است افزود: امروز نیزهمه دلسوزان نظام به دور از هرگونه نگاه حزبی و گروهی باید برای ترقی این سرزمین تلاش کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر نیز گفت: امروز مهمترین موضوع جامعه سبک زندگی ایرانی اسلامی است که مورد هدف دنیای غرب قرار گرفته است.
عبدالله نجفی افزود: جهان استکبار امروز با تغییر سبک زندگی مردم تلاش می کند به صورت نرم کشورها را در دست بگیرد و جهان را مدیریت کند.
وی یادآور شد: در این نشست هم اندیشی محورهای تولید محتوا در رسانه با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی، جریان سازی رسانه در ترویج سبک زندگی، بهره گیری از ظرفیت های موجود نهادهای انقلابی در تغذیه محتوایی، مطالبه گری رسانه ها، آسیب شناسی و بایسته ها در الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، راهبرد و افق سازی رسانه در حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی بررسی می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.