به گزارش ایرنا، دکتر سید سجاد اقبالی روز پنجشنبه در بازدید از هنرستان بهیاری دخترانه گناوه افزود: این هنرستان آمادگی و ظرفیت پذیرش دانش آموزان دختر در دوره های مختلف بهیاری را دارد.
وی تصریح کرد: بهیار یکی از ارکان اصلی خدمت رسانی درعرصه سلامت است که باید در محیط مجهز و به دور از تنش آموزش های لازم را فرا گیرد.
اقبالی ادامه داد: با توجه به قدیمی بودن ساختمان کنونی هنرستان بهیاری گناوه قسمت هایی از این ساختمان نیاز به نوسازی و تامین امکانات بیشتر و به روز دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به رویکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای جذب نیروهای بهیار و بی سابقه بودن تعداد متقاضیان شرکت کننده در آزمون بهیاری تجهیز این هنرستان به امکانات مناسب ضروری است.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه نیز گفت: با توجه به قدیمی بودن ساختمان تنها هنرستان بهیاری دخترانه استان در گناوه، پیگیر تامین اعتبار برای نوسازی و تجهیز این هنرستان در آینده ای نزدیک هستیم.
علی زکی زاده افزود: هنرستان دخترانه بهیاری الزهرا(س) با درخواست آموزش و پرورش، شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه، هماهنگی با معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و موافقت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با توجه به دارا بودن شرایط لازم تاسیس مدارس بهیاری در سال 1370 تاسیس شده است.
وی گفت: از زمان راه اندازی این مرکز تاکنون 17 دوره آزمون بهیاری در هنرستان بهیاری دخترانه گناوه برگزار و آمار فارغ التحصیلان دختر این هنرستان 431 نفر است.
زکی زاده افزود: دانش آموزان فارغ التحصیل این رشته دارای مدرک قبولی دیپلم از آموزش و پرورش و گواهینامه مهارت بهیاری از وزارت بهداشت و درمان هستند.
وی بیان کرد: بنابه سیاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مبنی بر جذب نیروهای فارغ التحصیل آزمون پذیرش بهیاری بعد از فارغ التحصیلی دانش آموزان دوره قبل برگزار می شود.
وی گفت: شرایط پذیرش بر اساس اساسنامه بهیاری بین دانش آموزان قبولی خرداد پایه نهم و با معدل هفده به بالا انجام می شود و آزمون به صورت دو مرحله کتبی و مصاحبه حضوری بعمل می آید.
زکی زاده اظهار کرد: هنرستان بهیاری الزهرا(س) دارای یک کلاس آموزشی با ظرفیت 60 نفر، یک اتاق پراتیک برای آموزش عملی به دانش آموزان، یک کتابخانه، نماز خانه و دو دفتر( مربیان و مدیریت) است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6047/6164** خبرنگار: نعمت الله بهروزی*انتشاردهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.