به گزارش ایرنا، سردار قاسم رضایی روز دوشنبه در حاشیه تودیع و معارفه فرماندهی دریابانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران در بوشهر یادآور شد: در چند روزگذشته در مرزهای شمال غرب در پوشش قاچاق کالا، با هدف ایجاد ناامنی در کشور در تلاش برای وارد کردن محموله های سلاح و مهمات بودند که نیروهای مرزبانی با اقتدار موفق به شناسایی آنها شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کوله بران قاچاقچی نیستند و مرزنشینان نمی پسندند کسانی از حسن نظر آنان سوء استفاده کرده و قاچاقچیان را کوله بر جلوه دهند.
فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: قاچاقچیان مخل امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور هستند و مرزبانی با تمام توان با آنان مبارزه می کند.
وی بیان کرد: کسانی که شرارت می کنند و محموله سلاح، مهمات و مواد منفجره به همراه دارند، کوله بر نیستند.
رضایی اظهار کرد: مکان، زمان تردد و نوع کالای حرفه کوله بری مشخص است برهمین اساس تردد در نیمه های شب در بین کوه ها و دره ها و به همراه داشتن محموله سلاح و مهمات بر پشت اسب و قاطر هدف کوله بری نیست بلکه ایجاد اختلال در امنیت کشور و عاملان این کار مجرم هستند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی درحمایت از مرزنشینان در موضوع کوله بری پیشقدم و مرزبانی آن را دنبال می کند، گفت: بعضی از مسئولان در جایگاه حقیقی و حقوقی مصاحبه هایی در بحث کوله بران انجام می دهند، که باید مراقب باشند در بیان خود اشتباه نکنند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تاکید کرد: هرصحبتی که بیانگر حمایت از این قاچاقچیان مطرح شود در اصل حمایت از مخلان قانون و امنیت در جامعه است.
قاسمی با بیان اینکه مرزبانان با شرایط سخت خدمتی و جغرافیایی مسئول حفظ و ارتقای امنیت مرزها هستند گفت: قاچاقچیان به صورت مسلحانه و با ورود کالاهای غیرقانونی، ضد فرهنگی و در برخی زمانها ضد امنیتی مخل امنیت مرزی کشور می شوند.
وی خطاب به مسئولانی که در این زمینه مصاحبه و یا در فضای مجازی تصویرهایی می سازند گفت: وظیفه مرزبانی براساس قانون کنترل و تامین امنیت در مرزهاست که با این افراد برخورد لازم صورت می گیرد.
قاسمی گفت: 'به تمام دوستانی که آگاهانه و ناآگاهانه با هر هدفی مصاحبه می کنند می گویم اگر این مصاحبه ها با هدف تخریب خدمات مرزبانی انجام شود ناگزیرهستیم مثل خودشان پاسخ دهیم.'
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرزبانی در سایر مقوله ها برای ارتقای امنیت اقتصادی در اجرای شعار سال برنامه ریزی و هدف گذاری کرده است که در این ارتباط یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه مقابله با قاچاق است.
قاسمی اظهار کرد: در این زمینه در نیروی انتظامی قرارگاه مقابله قاچاق و در مرزبانی نیز قرارگاه مقداد برای مقابله با قاچاق تشکیل شده است.
وی با اشاره به هشت هزار و 755کیلومترمرز دریایی و هم مرز بودن جمهوری اسلامی با 15 کشور گفت: آرمانهای بلند و هدفهای انقلاب اسلامی در طول تاریخ خوشایند مستکبران و استعمارگران نیست برهمین اساس مراقبت از مرزها باید با قدرت انجام شود.
وی با اشاره به اینکه برخی کشورها توطئه هایی را تحمیل می کنند افزود: در این شرایط وظیفه مرزبانی بویژه در مناطق شرقی بسیار حساس و مهم است و برهمین اساس دولتمردان نگاه بلندی به تقویت مرزها و مرزبانی دارند.
رضایی بیان کرد: برای مقابله با تهدیدها و مراقبت از مرز، مقابله با برخیناامنی‌های مانند قاچاق مواد مخدر، انسان و کالا، ترددهای غیرمجاز و شررات‌هایی که در مرزها وجود دارد در اجرای برنامه‌های تدوین شده، دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت‌هایی دارند اما باید این حمایت ها در این شرایط حساس بیشتر شود.
وی بیان کرد: در چهارسال گذشته حمایت‌های خوبی شده ولی نیاز مرزها بیش از این است که می‌ طلبد خدمات دهی به مرزبانان و تجهیزات مرزی افزایش یابد.
فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امتیازاتی برای مرزبانان از جمله منازل سازمانی، کمک های معیشتی، تجهیزات مراقبتی و ارائه امتیاز برای مرزبانان در شرایط ویژه سخت خدمتی پیش بینی‌ شده است.
رضایی بیان کرد: انسداد مرزها با تهدیدهای بالای درعرصه قاچاق مواد مخدر، کالا و مسلحانه در دستور کار مرزبانی قرار دارد.
وی گفت: افزایش کشف کالای قاچاق از درصد گذشته است به‌گونه‌ای که در کشف کالاهای هدف دریک سال گذشته تاکنون از 6 تا 15 برابر افزایش نشان می دهد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بیان کرد: تقویت ناوگان دریایی مرزبانی براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه از هدفهای مرزبانی است که باید به شناورهایی که در عمق اعمال قانون می کنند از جمله شناورهای 60 فوتی به بالا و شناورهای تاکتیکی مجهز شوند.
وی گفت: براساس برنامه ریزی ها با توجه به موقعیت حساس استان بوشهر، این استان از لحاظ شناورها تقویت می شود.
وی تاکید کرد: همه مردم ایران مرزبان هستند و باید راههای انحرافی، باندها و مافیاها را در بحث قاچاق باهمت مردم از بین برد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره کالای همراه ملوان گفت: مقابله با قاچاق خواسته مردم است و بحث کالای همراه ملوان (ته لنجی) باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.
در این آئینولی الله رضایی نژاد به عنوان فرمانده جدید دریابانی استان بوشهر معرفی و از خدمات قلندر لشکری تقدیر شد.
6047/6043*
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.