مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی گناوه در آیین اختتامیه این دوره آموزشی به ایرنا گفت: دراین کلاس که باهدف ارتقای مهارت بانوان قالی باف بصورت رایگان برگزار شد، 30 نفر شرکت کردند.
صدیقه لیراوی افزود: شرکت کنندگان در این دوره، آموزش گبه، تابلو فرش، گلیم، نقشه خوانی، بازاریابی، شست وشو و نگهداری فرش، آشنایی با مواد اولیه و ابزار مرغوب و مسایل بهداشتی را درحین کار منطبق با روش های نوین بصورت عملی و تئوری به مدت چهار روز فرا گرفتند.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه این کلاس براساس سهمیه بندی استانی مشخص و براساس قرارداد بسته شده با صنعت، معدن و تجارت برگزار شده، بدلیل استقبال زیاد شماری نتوانستند شرکت کنند که از متولیان انتظار داریم سهمیه بیشتری به شهرستان گناوه اختصاص دهند.
وی گفت: در پایان دوره، آزمون کتبی و عملی از کارآموزان انجام که درصورت کسب امتیاز لازم برای آنان گواهی صادر می شود.
مدیرعامل شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی گناوه اظهارکرد: تعداد اعضای این شرکت یکهزارو 700 نفر است که حدود 300 عضو آن فعال هستند و مابقی بدلیل حمایت نشدن بیمه و تسهیلات بانکی کنار کشیدند.
عمده بانوان روستایی شهرستان گناوه به صنایع دستی از جمله حرفه قالی بافی گرایش دارند که مهم ترین آثار آنان گبه شول است و شهرت و آوازه جهانی دارد.
بیش از 20 درصد از جمعیت 103 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.