به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز شنبه در نشست با سرپرست و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان به مناسبت هفته ملی مهارت افزود: ایجاد فرصت های مناسب شغلی، افزایش تولید و درآمد افراد جامعه، تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش بیکاری و استفاده از عوامل رها شده بیکاری از آثار آموزش موفق مراکز فنی و حرفه ای است.
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای سازمان مقدسی است زیرا افراد را توانمند و استعدادهای نهفته در وجود آدمی را شکوفا می سازد.
رکنی حسینی با بیان اینکه خیر و برکت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای بسیار است، گفت: اگر کسی که حرفه ای می آموزد کسب درآمد کند، آن را با عزت و افتخار بدست آورده است.
امام جمعه گناوه اظهار کرد: در دین مبین اسلام به حرفه آموزی تاکید شده تا جایی که هریک از پیامبران حرفه و مهارت خاص خود را داشته اند که این امر اهمیت فراگیری حرفه آموزی و مهارت را مضاعف می کند.
سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه گفت: آموزش فنی و حرفه ای از رکن های مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل های پایدار و باثبات محسوب می شود.
عباس حقیقی افزود: انتقال مهارت های مختلف به افراد جامعه هدف، پرکردن فضا یا خلاهای مهارتی افراد، ایجاد فضاهای کاری تازه، فراهم سازی زمینه های پرورش افکار در کنار فرصت های شغلی، رفع نیازهای بازار کار با رشد افراد کارآفرین از کارکردهای موثر آموزش های تخصصی به شمار می رود.
وی اظهارکرد: در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به اهمیت موضوع اشتغالزایی چندین محور را در برنامه های خود قرار داده که طرح آموزش های بازار محور یا مدل آموزش، بازرایابی، تولید و فروش نمونه ای از آن است.
سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه ای گناوه گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای آشنایی با بازار کار و کاربردی کردن این مهارت ها برای افراد در نظر گرفته شده است تا هنگام ورود به بازار کار از اعتماد به نفس و آمادگی لازم برای انجام خدمت در حرفه مورد نظر برخوردار باشند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای دو مرکز فنی حرفه ای برادران و خواهران است.
6164/6043
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.