به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: آل سعود که ادعای رهبری جهان اسلام را دارد به جای جنگ با رژیم صهیونیستی با مردم یمن که هم عرب، مسلمان و همسایه با دیگر کشورهای عربی است، می جنگد.
وی خطاب به حاکمان رژیم آل سعود گفت: این چه مسلمانی است که به مردم ستمدیده یمن که دچار بیماری وبا شدند با تحریم های مختلف و حمله های مسلحانه اینگونه ظلم و ستم می کنید.
صفایی بوشهری با اشاره به اعمال تحریمهای پی در پی آمریکا برعلیه ایران اظهار کرد: به تازگی آمریکا، ایران را به زیرپا گذاشتن برجام و تحریمهای جدید تهدید می کند.
وی بیان کرد: مسئولان نباید به آمریکا اعتماد کنند و به هدایتهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.
امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا در شرایط کنونی اقدام به توسعه تحریمها و تحریک کشورهای عربی بر علیه جمهوری اسلامی کرده است.
وی تاکید کرد: مردم ایران مردمی انقلابی، مسلمان، ولایتمدار و شجاع هستند که با تکیه بر توانمندی داخلی و هدایتهای رهبر معظم انقلاب هرگونه تهاجم را با اقتدار پاسخ می دهند.
امام جمعه بوشهر همچنین بر ضرورت توانمندی اقتصادی، فرهنگی، قدرت نظامی، حمایت مردم و هدایتهای رهبر معظم انقلاب برای مقابله با استکبار جهانی تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اقتصاد درون محور گفت: حمایت نکردن از کالاهای داخلی و خرید کالاهای خارجی کم رونقی تولید، تعطیلی کارگاهها، ورشکستگی و بیکاری کارگران، برون رفت ارز مملکت، قوی شدن دیگر کشورها، درآمد زایی و ثروت افزایی برای صاحبان کارخانه های خارجی، ایجاد اشتغال برای خارجیان و ایجاد قدرت مدیریت اقتصادی برای بیرون از کشور را به دنبال دارد.
وی با اشاره به هفته کار آفرینی و فنی و حرفه ای گفت: با توجه به آینده پیشرفته استان در صنایع دانش بنیان فراگیری مهارتها متناسب با صنایع موجود در استان از سوی جوانان ضروری است.
صفایی بوشهری افزود: اگر جوانان این استان مهارتهای لازم و متناسب با صنایع موجود و صنایعی که درآینده وارد استان می شوند را فرانگیرند دیگر از این فرصت استفاده می کنند.
6047**خبرنگار: موناعیدان * انتشار: عباسعلی نقی یان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.