به گزارش ایرنا، خضر خلیلی روز شنبه در نشست هم اندیشی پیرامون حل مشکلات بانکی واحدهای صنعتی استان بوشهر افزود: میانگین کشوری تسهیلات پرداختی بانکها به بخش صنعت 40 درصد ولی در این شاخص سهم بانکهای استان بوشهر برای پرداخت تسهیلات تنها 6 درصد است.
وی با اشاره به هزینه بالای انجام فعالیت های تولید و کار صنعتی در استان بوشهر اظهار داشت: شرایط ایجاد شغل در استان بوشهر در مقایسه با سایر استانها هزینه به مراتب بالایی دارد و همین امر می طلبد در بخش پرداخت تسهیلات نگاه ویژه ای به بخش صنعتی این استان صورت گیرد.
وی بیان کرد: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر در زمینه بازاریابی است و در این ارتباط چنانچه سازمان درون استانی خریدهای دستگاه اجرایی و شرکت های حوزه وزارت نفت شکل گیرد بخش زیای از مشکلات واحدها برطرف می شود.
دبیر انجمن صنایع استان بوشهر افزود: در این بخش به هیچ وجه درخواست خرید با کیفیت پایین و قیمت بالا نداریم و تنها خواسته اصلی این است که در ارتباط با خدمات و کالاهای تولید شده در خارج از استان که مشابه آن در استان بوشهر وجود دارد حمایت بیشتری صورت گیرد.
خلیلی بیان کرد: سهم خرید دستگاه های اجرایی و شرکت های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی چیزی در حدود چند هزار میلیارد تومان است، در صورتی که تنها 5 درصد آن به واحدهای تولیدی استان برسد این واحدها دیگر نیازی به تسهیلات، بخشودگی عوارض و مالیات ندارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.