به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران بانک های استان بوشهر برای حل مشکل تسهیلات واحدهای تولیدی و صنعتی افزود: میزان سپرده های شهروندان بوشهری نزد بانک های دولتی 130 هزار میلیارد ریال است و چنانچه تنها حدود6 درصد این رقم به صورت تسهیلات پرداخت شود واحدها مشکلی برای تامین مالی خود ندارند.
وی بیان کرد: استان بوشهر هم اکنون جز پنج استان کشور در زمینه میزان سپرده های مردم در نزد بانک های دولتی است که باید از این ظرفیت برای حل مشکل تسهیلات واحدهای صنعتی استان بوشهر استفاده شود.
حسینی محمدی گفت: بانک های خصوصی نیز در راستای انجام رسالت اجتماعی خود می توانند به کمک واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر بشتابند.
وی با تاکید بر تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و تامین تسهیلات مورد نیاز فعالان اقتصادی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال افزود: با تعامل و همکاری مستمر نظام بانکی، پرداخت تسهیلات به واحدها و طرح های تولیدی که مشکل نقدینگی دارند سبب رونق تولید، تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال می‌کند.
حسینی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 نشست کارگروه تسهیل و رفع تولید تشکیل شده است.
وی افزود: در این راستا هر یک از متقاضیان بنگاه‌های تولیدی و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا و واحدهای صنعتی و معدنی متقاضی نوسازی و بازسازی ماشین آلات و خطوط تولید با ثبت نام در سامانه بهین‌یاب درخواست خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت برای بررسی و طرح در کارگروه یاد شده ارسال کنند.
حسینی محمدی گفت: 44 برنامه عملیاتی در اجرای برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اجرا می‌شود.
وی افزود: 44 برنامه یاد شده منجر به رونق تولید، تکمیل و بهره برداری بخشی از طرح های صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی ماشین آلات واحدهای تولیدی خواهد داشت.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.