به گزاش ایرنا، خدیجه پوربهی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران افزود: برهمین اساس سه هزار و 275کودک در روستا مهدها و مناطق آسیب خیز استان بوشهر زیر پوشش طرح توزیع یک وعده غذای گرم قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح از سوء تغذیه کودکان در مناطق یاد شده پیشگیری می شود.
پوربهی در باره اجباری شدن آزمایش های ژنتیک در استان بوشهر به عنوان یکی دیگر از مصوبه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این استان گفت: در زمان حاضر در پنج شهرستان استان بوشهر مرکز مشاوره ژنتیک فعال است و تلاش می شود تا نیمه اول امسال این مراکز به شش یا هفت مرکز افزایش یابد.
وی بیان کرد: اجرای مصوبه دیگر سفر وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در باره تاسیس آزمایشگاه مرکز ژنتیک نیازمند فراهم کردن زیرساختهای لازم در استان بوشهر است.
پوربهی، بیمه کردن زنان سرپرست خانوار را از دیگر طرحهای مهم بهزیستی استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون یکهزار و 71 زن سرپرست خانوار در استان بوشهر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.
وی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری ناشنوایی پارسال 17هزار و 850 نوزاد معادل 79 درصد نوزادان استان بوشهر معاینه شدند که از این شمار 56 کودک بیمار شناسایی و زیر پوشش درمان قرار گرفتند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در باره طرح تنبلی چشم اظهار کرد: با اجرای این طرح 32هزار و 928 کودک 3تا 6 سال زیر پوشش قرار گرفتند که از این تعداد 321کودک بیمار شناسایی شدند.
وی در باره فعالیت اورژانس اجتماعی در استان بوشهرگفت: در زمان حاضر پنج مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه وکنگان فعال هستند که قرار است سه مرکز دیگر در شهرستانهای تنگستان، عسلویه و دیر به صورت همزمان با سراسر کشور افتتاح شود.
پوربهی بیان کرد: براساس برنامه ریزیها قرار است تا قبل ازپایان سال اورژانس اجتماعی در شهرستانهای جم و دیلم نیز راه اندازی شوند و به این ترتیب تمام استان از فعالیت این مراکز بهره مند می شوند.
وی گفت: تامین جهیزیه برای فرزندان افراد زیر پوشش به تعداد 388 فقره از دیگر اقدامهای مهم اداره کل بهزیستی استان بوشهر است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در باره فعالیت موسسه های خیریه اظهار کرد: هم اکنون 224مرکز غیردولتی و 26 مرکز خیریه ای با بهزیستی در این استان همکاری دارند.
وی در مورد افرادی که به عنوان معلول و زنان سرپرست خانوار که برای دریافت کمک برای حمایت از معلولان مراجعه می کنند گفت: براساس قانون هیچ فردی نباید برای جذب کمک و حمایت از جامعه هدف به افراد و دستگاههای اجرایی مراجعه کنند و این نوعی تکدی گری است.
وی در مورد وجود متکدیان در سطح جامعه بیان کرد: وظیفه همه دستگاهها در باره جمع آوری متکدیان مشخص شده است و برطرف کردن این چالش و آسیب اجتماعی به همکاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی ذیربط نیاز دارد.
پوربهی با تاکید براینکه بهزیستی به تنهایی وظیفه جمع آوری متکدیان را ندارد ادامه داد: چالش جدی در این زمینه همکاری نکردن و پایبند نبودن دستگاههای اجرایی به انجام وظایف خود در قبال پدیده تکدی گری بعنوان آسیب اجتماعی است.
وی طلاق، اعتیاد، خشونت علیه زنان، کودک آزاری و همسرآزاری را از جمله آسیب های اجتماعی مهم در استان بوشهر عنوان کرد.
وی در باره مسکن معلولان گفت: براساس تفاهم نامه های موجود برای خانواده های دارای 2 معلول باید مسکن تهیه شود که سهم استان بوشهر از این تفاهم نامه 205واحد مسکونی است که از این تعداد 113واحد شهری و 92 واحد روستایی است.
پوربهی افزود: از این سهمیه تاکنون 96 واحد مسکونی به مددجویان جامعه هدف واگذار شده است و تلاش می شود بزودی مشکل مسکن خانواده های تک معلولی نیز در سطح کشور و استان برطرف شود.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در بخش اشتغال نیز پارسال 860 فرصت شغلی برای معلولان فراهم شد که این بیش از 850 تعهد شغلی تعیین شده برای استان بود.
وی یادآور شد: تعهد شغلی امسال بهزیستی استان بوشهر نیز 854 فرصت شغلی است که تلاش می شود بیش از این تعهد اقدام کنیم.
پوربهی گفت: درزمان حاضر چهار هزار و 389 زن سرپرست خانوار و 20 هزار و 500 معلول و سالمند در استان بوشهر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که از این شمار 273 زن سرپرست خانوار توانمند و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.