به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در گردهمای مدیران بانک های و دستگاه های اجرایی مرتبط با کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: بین بخش خصوصی و بانک ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید گفتمانی شکل گیرد که هر دو مجموعه هدف واحدی را دنبال کنند.
وی بیان کرد: در این ارتباط برگزاری نشست های هم اندیشی مشترک می تواند منجر به چاره اندیشی مناسبی برای حل مشکلات این حوزه باشد.
سالاری اظهار داشت: همچنین مقرر شده با ایجاد کمیته نظارت بر عملکردها بانکها در حوزه حمایت از تولید، عملکرد آنها بصورت ماهانه رصد و گزارش شود.
وی یادآور شد: برخی از مشکلات کنونی بخش خصوصی در حوزه نظام بانکی ملی است ولی با این حال نباید موانع کنونی باعث سخت گیری و سلیقه عمل کردن برخی مدیران بانکی شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی نباید سیاسی و جناحی شود بیان کرد: دستگاه های اجرایی مانند صنعت و معدن، شیلات، جهاد کشاورزی که متولی عمده فعالیت های صنعتی و تولید هستند باید برای رفع مشکلات تولید سعی و تلاش بیشتری داشته باشند.
سالاری افزود: بانک ها در مورد رفتار با مردم و واحدهای تولیدی بخش خصوصی نیز رفتار مناسبی داشته باشند و سعی کنند در فضای دوستانه و مثبت متقاضیان تسهیلات بانکی را اقناع کنند.
وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد گفت: دولت رشد منفی 7 درصدی اقتصاد را مثبت و نرخ تورم را تک رقمی کرد که این یک اتفاق بزرگ در حوزه اقتصاد کشور است.
سالاری ادامه داد: ثبات نسبی نرخ ارز و بازار که مانع از نوسان زیاد قیمت ها شده از دیگر دستاوردهای مهم دولت به شمار می رود.
وی در ارتباط با مشکل ایجاد شده برای سپرده گذاران موسسه های مالی و اعتباری اظهار داشت: هم اکنون ساماندهی فعالیت های این حوزه به دلیل پیچیدگی های خاص خود تبدیل به بخش عمده ای از فعالیت های دولت شده است.
سالاری یادآور شد: موسسه های مالی و اعتباری در مقطعی با اعلام پرداخت سودهای کلان اقدام به جذب سپرده های بانکی کردند در صورتی که اگر از همان ابتدا به هشدارهای بانک مرکزی توجه می شد، مشکلات کنونی دامنگیر مردم نبود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.