به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: فرهنگ سازی در عرصه انقلابی ‌‌گری، هماهنگی مجموعه‌ها، قانون‌مداری، خدمتگزاری به مردم و نظام اسلامی و مردم ‌داری از دیگر وظایف مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برای انجام کارهای فرهنگی درجامعه علاوه بر فرهنگ سازی همکاری و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی ضروری است.
امام‌ جمعه بوشهر در باره جایگاه مهم حجاب و عفاف گفت: فرهنگ عفاف و حجاب درهمه لایه‌های زندگی خانوادگی و اجتماع تاثیرگذار است زیرا توجه به این مهم ارتقای جایگاه به سوی سعادت و کمال را به همراه دارد.
وی اظهارکرد: ترویج فرهنگ اخلاق‌ مداری اسلامی، شرح صدر و عفاف و حجاب از ضرورت هایی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و با توجه به جایگاه استان بوشهر در این زمینه برای تحکیم این فرهنگ در جامعه باید تلاش شود.
صفایی‌ بوشهری گفت: بازسازی مقبره شهید رئیسعلی دلواری در وادی‌السلام نجف اشرف از دیگر مصوبه های شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر است که با توجه به روند کار انتظار می رود شهریورماه و همزمان با شهادت سردار بزرگ مبارزه با استعمار افتتاح ‌شود.
امام‌جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان بوشهر افزود: یادواره شهدای حرم به صورت خودجوش و مردمی با مشارکت هیاتهای مذهبی، سپاه، بسیج و صدا و سیما در این استان برگزار شد.
صفایی بوشهری اظهار کرد: شهدای حرم مایه افتخار و عزت کشور هستند و برگزاری چنین آیین هایی برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه ضروری است.
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در حوزه قرآنی رتبه برتر کشور را کسب کرد گفت: این استان در عرصه فعالیت های قرآنی 2 سال پیاپی است که رتبه برتر کشور را از آن خود می کند و این بیانگر فرهنگ قرآنی و ولایتمداری مردم این منطقه است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: براساس قانون برای 24 دستگاه اجرایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پدیده عفاف و حجاب راهکار اجرایی تعیین شده است، در این ارتباط همه دستگاهها و نهادها باید به صورت هماهنگ برای برطرف کردن این مشکل در سطح جامعه اقدام کنند.
سردار حیدر عباس زاده افزود: اگر همه دستگاهها راهکارهای اجرایی و برنامه های مربوط به پدیده حجاب و عفاف را هماهنگ دنبال کنند این برنامه ها به صورت بهتر و مفید تری در جامعه عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف با کارکرد فیزیکی توسط نیروی انتظامی به نتیجه نمی رسد، اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است و نمی توان این سلامت و اقتدار را در تقابل با عده ای از مردم هزینه کند.
عباس زاده بیان کرد: در شرایطی که با انجام کار فرهنگی و کارکرد ایجابی می توان به نتیجه بهتر رسید نباید با کارکردی سلبی در تقابل با مردم قرار گرفت.
وی اظهار کرد: نیروی انتظامی هیچ محیط پلیسی سخت در ساحل بوشهر ایجاد نکرده ولی تلاش می شود با همکاری سایر دستگاههای اجرایی مرتبط فضای مناسبی برای تفریح مردم فراهم شود.
عباس زاده بیان کرد: با توجه به نارضایتی درصد بالایی از مردم در زمینه شنای مختلط زنان و مردان در ساحل بوشهر اقدام به ایجاد پوشش در ساحل کرده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.