جشمید قسوریان روز سه شنبه در بازدید از گمرک بندر گناوه در گفت وگو با ایرنا افزود: توجه به توسعه پایدار در امر تجارت این استان در برنامه کاری این ستاد قرار گرفته است و در بازدیدهای میدانی از گمرکات و بنادر استان ظرفیت ها و قابلیت های آنها شناسایی و بررسی کارشناسانه خواهد شد تا مشخص شود در چه زمینه ای مستعد واردات قانونی هستند.
وی اضافه کرد: با بررسی های کارشناسانه، برای ایجاد زمینه تجاری در این مناطق با هماهنگی مرکز اقدام خواهد شد.
سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ادامه داد: برای ارتقای سطح کاری در بنادر نظیر فعالیت شناورهای کوچک به سطح بالاتر نیز بررسی های لازم انجام و پیشنهادهای لازم به دولت درقالب لایحه ارایه می شود تا بتوان تسهیلاتی با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک جمهوری اسلامی و سایر نهادهای ذی نفع برای آنان فراهم و درنظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم استان بوشهر از طریق دریا امرار و معاش می‌کنند، گفت: گمرک از همه توان خود برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده می‌کند و تلاش می‌شود که ترخیص کالا در سریع‌ترین زمان انجام شود.
قسوریان افزود: حمل کالا با کانتینر در محافظت و نگهداری کالا و جلوگیری از مخاطرات دریایی و خشکی نقشی مهم دارد.
سرپرست ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر اظهارکرد: ساماندهی کالای ته لنجی طبق نظر معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با مجمع نمایندگان مجمع استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر، قرار است در هیات دولت بزودی مطرح و به نتیجه برسد.
وی اظهارکرد: گمرک استان بوشهر هر تصمیمی مسئولان کشور در ارتباط با ساماندهی کالای ته لنجی را نظارت و اجرا خواهد کرد.
بندر گناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.